Resan avklarad och träningslägret igång!

Mätt och belåten sitter jag i lobbyn och ska försöka mig på det första blogginlägget.

Samling skedde idag vid lunchtid på Arlanda, för att sedan spendera några timmar på flyget söderut. Nu är vi väl framme i Spanien och någonstans i närheten av Alicante. Den precisa platsen är mindre viktig då vi är här för att träna och få ihop laget inför premiären som närmar sig.

På flygplanet hamnade jag med våra två målvakter. Fotbollsspelare som vi är finns allid hungern där och när det serverades en oöppnad godispåse med salta laktisar var vi inte sena på att tacka ja och hugga in. Precis före landning visade det sig att denna godispåse tillhörde en okänd dam som nu sökte efter den. Vi gav självklart tillbaka den nu halvfulla godispåsen och skämdes lite smått. Lärdomen av detta är att inte ta emot godis av okända män, det kan vara stöldgods!

När vi klivit på bussen som skulle ta oss till hotellet tog det inte mindre än 5 minuter innan Patrik drog igång sin Sten Frisk Cup! Det är ett återkommande tävlingsmoment i vår vardag med Patrik. Frågesport stod på schemat och jag får nog säga att Frida var vassast och samlade ihop 2 poäng!

Nu är det dags att se vad omgivningen har att erbjuda! 

// Linda Sembrant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0