Den löjliga säsongen

Den har pågått ett tag nu och kommer sannolikt att göra det ett tag till, silly season,  den delen av säsongen där magen pirrar lite extra när man surfar runt på diverse sporthemsidor. Svenskafans flödar i olika teorier och rykten, vissa lag har även kommenterat de potentiella övergångarna med en sannolikhet i procent, oftast är det 10%, 20% eller 25% chans att övergången inträffar, men ändå sitter man där som en fotbollshyena som vittrar transferlukten.

 

Ledningarna kommenterar inte rykten, det har man märkt vid det här laget, därav kan även de mest bissara ryktena leva vidare trots en vädligt liten trovärdighet, men allt tillhör den leken som vi lärt oss kalla silly season. 

 

För AIK:s del så är det två spelare som har blivit transferkött på marknaden:

 

Markus Jonsson som sitter på ett utgående kontrakt

 

Ivan Obolo som helt enkelt är tillräckligt bra för att ”byta upp sig” i fotbollens näringskedja

 

När vi sedan listar spelare så är på ingående till AIK så har vi redan spikat en övergång med Assyriskas Martin Lorentzon, en övergång som ger extra mycket "probability factor" till Markus Jonssons potentiella försvinnande från AIK, då båda som bekant är högerbackar. Själv är jag rätt dåligt påläst i fallet Lorentzon, då jag högst sett han spela två gånger. Jag skulle även vilja påstå att fallet Lorentzon hamnar under kategorin "lite mindre sexigt", men det behöver ju verkligen inte vara negativt. Gällande Ivan så har i alla fall inte jag hört något nytt, det sista jag hörde var det Oscar Lindgren berättade för mig:

 

Oscar: Ses när vi allsvenskan drar igång igen i juli?

 

Ivan: Por segur (självklart)

 

Men men…allt kan hända.

 

För bara några minuter sen så ringde telefonen och några minuter efter det så satt man framför fotbollskanalen.se och läste om Dulee Johnson. Den löjliga säsongen tog alldeles nyss en både intressant och underhållande vändning. Kanske kanske..

 

En sak är säker, ryktet kring Dulee Johnson hamnar i facket "lite mer sexigt" oavsett vad man tycker om Dulee. 

 

Sitter på kontoret just nu och pratade med Björn för inte speciellt länge sedan. Om något intressant skulle inträffa så ser jag till att ni får veta det. Men Björn kommenterar som sagt inte rykten..

 


 

För övrigt så var jag på plats på karlberg idag för att göra några intervjuer, däremot var det lite synd att ingen annan var det. Fullständigt underbar schema-miss. Ni får istället vänta en dag eller två på spelarintervjuer.

 

Vill även passa på att tacka er för era förslag och kommentarer på mitt föregående inlägg. Allt är antecknat och en hel del har jag tagit till mig,  The Boss (Charlee) är här om några timmar och då ska vi diskutera lite kring framtida projekt.

 

På återhörande

Lukas


Kommentarer
Postat av: slirran

När det gäller Lorentzon är affären väldigt lik den när vi tog Markus Jonsson som bosman från Öster. En relativt okänd högerback med vissa spetskompetenser och stabil nivå. Visst, inte lika sexig som en brasse som har höga toppar men samtidigt djupa dalar, men jag tror inte Martin kommer göra många besvikna, bara han får växa in i den allsvenska rollen lite. En mycket spelskicklig, offensiv ytterback som tidigare var en målfarlig anfallare. Riktigt skön kille också som bonus...

2009-06-12 @ 14:53:17
Postat av: Lukas

Håller verkligen med dig där, när Markus plockades till AIK så var det ju inte så att man höjde på ögonbrynen, men det har ju visat sig vara en av de bättre värvningarna på senare tid. Får verkligen hoppas att Martin når upp till den standarden som Markus har gjort, sen att han bara har fyllt 24 är ju självklart ett stort plus.

2009-06-12 @ 15:11:34
Postat av: Marcus

Du/ ni måste ha världens bästa jobb!!!

Ni är inte sugna på att byta och ta min sjukgymnasttjänst så jag kan börja hänga i AIK korridorerna?

2009-06-13 @ 10:11:08
Postat av: Pappa

OT: Jag har inte sett partiledardebatten som var i riksdagen idag, men jag hoppas att Åkesson avslutade med att önska att dom andra partiledarna får det roligt på nobelfesten.... bloggbesokare.se

2012-11-03 @ 15:45:22
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0