Vi fick ett mail......

Hej,

Det verkar inte bara vara jag som blir fundersam när man ser Golf nyheter på aikfotboll.se, dessutom finns det en del ishockey klipp under AIK media. Hur ska ni ha det egentligen? Hemsidan är ju ett erkänt fiasko så det är väl bara att byta tillbaka till www.aik.se och samla hela AIK under samma domän.

/Erik

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hej,

 

Jag kan förstå att det är förvirrande.

Jag har nu fått ta över hemsidan efter 2 personer som arbetat med den tidigare.

Jag vet att lanseringen och den ”tillfälliga brytningen” från AIK.se gjorde många arga.

Att aikfotboll.se inte har varit bra och inte fungerar är jag också väldigt medveten om.

 

Jag jobbar nu för att förbättra hemsidan och ha en nylansering klar till i mitten på mars. Dialogen med övriga AIK sektioner är (numera) god igen och jag har talat med såväl HS, som hockeyn och de som byggde aik.se gällande framtiden.

De flesta vill att hela AIK ska ligga på samma sida igen – men dock inte på den gamla plattformen eftersom den inte är funktionell framåt i tiden. Därför fick fotbollen ta utvecklingskostnaderna och sen hoppas vi på att alla är med så småningom.

 Gällande de nyheter som inte är fotbollsrelaterade som finns påhemsidan så är det såhär:

Den golfnyheten var önskad av Johan Segui eftersom han numera harslutit merchandiseavtal med golfen. Han ville visa upp tröjorna - kul tyckervi!

Hockeyn som finns på AIK media är önskad av hockeyn (eftersomaik.se inte stöder en mediespelare i dagsläget). Det är också ett bra sätt förde mer oerfarna filmarna att träna sig och bli bättre inför fotbollssäsongen.

 

 Jag kan bara hoppas att nästa hemsida blir mer lyckad (inte svårt) och att alla sektioner tillslut hamnar på samma sida igen.

 

Mvh,

Sophie  

 


Kommentarer
Postat av: Joakim a.k.a. Producenten

Tack för ett bra svar Sophie!

2009-01-22 @ 18:57:18
Postat av: Henrik

Hej Sophie!



Vad var det egentligen tänkt att den nya siten skulle prestera som inte den gamla klarade (förutom strömmande media), och hur var tanken att detta skulle kapitaliseras?



Det har ju framkommit att det var en osannolikt dyr satsning och det skulle vara intressant att veta vad man hade tänkt sig för slags pay-back.



Tacksam om du undviker floskler som att vara "funktionell frammåt i tiden" (menar inte att vara elak eller nedlåtande här med den typen av utryck är så intetsägande).



Tack på förhand.

2009-01-25 @ 01:26:37
Postat av: Sophie Josefsson

Henrik,



dessvärre var jag inte med i det förra hemsideprojektet så jag kan inte svara på alla tankar kring den sidan, men maila eller ring mig så ska jag svara så bra jag kan.



[email protected], 070 431 1259

2009-01-26 @ 10:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0