Insidan.....


Så här ser det ut på insidan på kontoret, här sitter vi och arbetar.
Lägg märke till de Italien-designade stolarna (IKEA. billiga som fasen) som bär vårt stolta emblem.

Just nu har jag tack vare er läsare fått in en massa förslag på att lämna blogg.se och byta till något bättre, frågan varför vi inte finns på AIKfotboll.se är berättigad. Jag ville använda detta sätt som ett led i att testa om detta kunde vara rätt kanal att öka kontakten mellan just AIK och er, i ett första led har vi lyckats men vi vill mer. Meningen är att byta till en bättre sida, men det tar vi lagom till premiären, jag vill ha chat och streaming i bloggen i framtiden, vad gör man då??

//Cee

Kommentarer
Postat av: Affe

Då gör man en helt ny hemsida, som aikfotboll.se (Fast något bättre) som har stöd för allting och bygger upp den från botten. Ni kan säkert integrera den i en annan hemsida (aik.se eller nån ny aikfotboll.se).



Anlita nån som jobbar med hemsidebyggande, ja håller bara på lite på fritiden, så kan inte de där så bra ^^

2009-01-27 @ 16:11:02
Postat av: Daniel

Släng upp bloggen på en egen domän, förslagsvis med Wordpress i grunden (www.wordpress.org). Då kan du göra det mesta.



Finns en mängd streamingtjänster där du även kan köra live. Kolla Bambuser, Qik och Ustream.



Skrev till dig på Fejsan också. Du vet var jag finns om du behöver hjälp!

2009-01-27 @ 16:44:41
URL: http://www.aikbloggen.se
Postat av: Gambleputti

Jag rekomenderar också WordPress på egen server/domän, om man vill ha en blogg med mer funktioner än bara blogg.



På grund av sin popularitet så tror jag att WP är det verktyg det är lättast att få hjälp med.

2009-01-27 @ 19:49:42
URL: http://www.godisgris.se
Postat av: Gambleputti igen

...på tal om streaming, så undrar jag varför AIK media inte har en kanal på Youtube, man behöver inte drifta en bandbreddskrävande mediaplattform själv, kvalitén nu för tiden är bra. Enkelt att lägga upp filmer var man än befinner sig (nästan).

Sen tror jag personligen att man når fler besökare om man finns där och genom att lägga ut material där blir det AIK själva som syns när man söker AIK på youtube.

2009-01-27 @ 20:08:33
URL: http://www.godisgris.se
Postat av: Znoken

Instämmer med föregående talare.



Med egen domän, WordPress och youtube har ni en bra grund för bloggen. Kör sedan en designtävling där ni tar in förslag på design. Så har ni något uppe och rullar ganska omgående.



Hör av er om ni behöver hjälp med något.

2009-01-27 @ 22:43:47
Postat av: Anonym

Ok, tacksam för tipsen.



Danne dig har jag ju pratat med redan, er andra kanske det är värt att prata med mer!



Men först semester!!

2009-01-28 @ 20:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0