Charlee har ordet



Hej!

 Mitt namn är Charlee Mian och jag är sedan tolvslaget på det nya året ansvarig för AIK Media, ni som inte vet om vem jag är kan jag väl berätta att jag arbetat med AIK i 4 år nu, det var inte alltför länge sedan som jag ringde Pelle Jutehammar på dåvarande AIK webbradio och meddelade honom att jag ville hjälpa till med det som jag kunde, tiden på webbradion var oerhört nyttig, med ett gäng som Fjäll, Schröder, Larsson och Pelle utvecklade vi oss allesammans till något bättre och större, alla dessa herrar var inte bara vänner utan vi kunde samarbeta som ett lag, och det är just det jag är bra på, att se till att vi har en bra lagkänsla i allt vi gör, frågar ni de som arbetar med AIK media så kommer alla nog svara att det är högt i tak samt att vi alla har kul. 

 

Även fast det har varit ganska tufft på planen så har vi försökt att utveckla oss in mot framtiden. Varför ska AIK då ha ett eget media-team och varför lägger vi ner en massa pengar på en hemsida som bara är strulig (hårda ord där Charlee). Jo jag tror det är mycket viktigt att ha en inre röst som förmedlas, nu när jag sitter på kontoret och slår upp en kvällstidning (något rosa!) så kan man läsa om både det ena och det andra gällande AIK, då kan jag bara vrida min stol och fråga Björn Wesström ifall det stämmer att en ”Böna”  från div 2 spel är på väg till oss eller inte, svaret kan jag senare förmedla vidare till er ganska omgående. Just att förmedla den verkliga bilden har varit min grej, värt att tänka på är att vi alla arbetar för AIK: s bästa under alla omständigheter, men lögn och rykten får andra medier hålla sig till.

 

 När det gäller hemsidan så kan jag inte annat än faktiskt hålla med er alla i kritiken, den suger och punkt. Inget försvarstal eller hyckleri, den är riktigt j-vla illa.

 

MEN vi arbetar på att förbättra och göra den funktionell, jag lovar er att den kommer bli bättre på det planet, hoppas ni har tålamod för det och stöttar oss i det! Vad var det som gick snett då med hemsidan? –Jo en hel del faktiskt, fel beslut, fel leverantör, fel tidspunkt och bara fel, vi har lärt oss av misstagen och har en lista där vi betar av alla de punkter som måste åtgärdas. Peka på vems felet är inte lagarbete, det gynnar inte mitt lag. Vi  hjälps åt, ligger en medspelare ner så sträcker man fram näven och hjälper honom upp igen.

Denna blogg då?

I supporterled har det framkommit att AIK ger för lite tillbaka till fansen, de som lever för detta med AIK, då måste vi också lyssna på vårt hjärta och följa det, vi ska bli bättre på att delge er rätt information, det ska inte vara avstånd mellan ledning och läktare, detta sades tydligt på ett argt supporter möte i nov. Samtidigt vill och kan vi inte vara 100% öppna i allt för det kan skada vår klubb , men vi ska inte ljuga för er heller. Men finns det information så ska ni ha den före alla andra.

 Jo jag ville ha en direkt kontakt inne från hjärtat av Råsunda, här kommer vi kunna delge er massa info. Skribenter kommer visa sin närvaro och delge er tankar och funderingar. Bloggen kommer att täcka de flesta AIK led ocg vi kommer behöva hjälp med det, så vill och kan du?

 

På bloggen kommer det dyka upp erbjudanden bara för Blackbeat läsare, så håll utkik!

Bloggen skall vara i full gång innan hemma matchen mot Halmstads BK den 5:e april.

 

Jag har fått en massa feedback av kollegor och vänner ang. detta, men jag vill ha mer så har ni någon ”ahaa” upplevelse så skriv ett mail till oss: [email protected]

 

Igår hade vi över 600 besökare och då utan att egentligen berätta något.

 

Kommande vecka i bloggen:

 

  • Björn Wesström bloggar direkt från Sydafrika om träningen och läget, truppen landar ca 14:00 svensk tid och den första rapporten kommer ikväll, dessutom såg några av er att vi gjorde en ”Bajen” och släppte en nyhet som vi senare tog tillbaka, helt korrekt. Vi skulle ha haft med oss en spelare till men vissa omständigheter gjorde att han inte kunde följa med. Jag låter Björn berätta om det!
  • Kevin Walker kommer att skriva om livet som spelare.

 

Hockey feber upplever vi just nu, Tommy kommer vara i huddinge (ladan) och skriva lite om isens krigare.

Tack för er tid och välkomna till vår blogg

Charlee Mian AIK Fotboll



Kommentarer
Postat av: Danne

Jättebra initiativ! Har väntat på något sånt här. Kommenterar ytterligare på länken.

Postat av: Mimaroben

Håller med tidigare! Bra initiativ.

2009-01-19 @ 15:52:45
Postat av: gummiboll

Härligt initiativ! Se nu till att börja sälja lite reklam på sajten så att denna verksamhet faktiskt kan generera pengar!

2009-01-19 @ 16:42:45
Postat av: Natalie

Underbart att ni äntligen börjar blogga! TACK :)

2009-01-19 @ 17:45:13
URL: http://nnats.blogg.se/
Postat av: Hallstakungen

Kalas med bloggen.. Läggs in i favoriter =)

2009-01-19 @ 23:51:54
URL: http://hallstakungen.blogg.se/
Postat av: Erik

Intressant med detta och det lär ju inte direkt vara lika stor finansiell risk som den nya (eller kanske gamla numera) hemsidan....



Det finns så mycket som kan förbättras:



Körschema för AIK Media

AIKfotboll.se är bara fotboll...eller?

*Håll linan stabil



Är tre spontana punkter som bör vara enkla att klara av!

2009-01-20 @ 10:35:15
Postat av: Morfar Lasse

Välkommen Charlee!



Jag har hittat sidan i kväll och kommer fortsättningsvis att läsa den minst en gång om dan. Jag tillhör ju två grupper inom klubben, "De ständiga" och "ExilGnagarna". Finns ju bara på långdistans numera i sydöstra Spanien och saknar webb-radions referat mycket! Hälsa grabbarna och tjejerna på västra, att på lördagen föddes ännu en AIK i "Gustafsson-klan".



Lycka till med skriverierna!

2009-01-20 @ 22:53:54
URL: http://galenskapen.blogspot.com
Postat av: Gustaf

Men även om aikfotboll.se inte är något vidare, är den här sajten inget vidare heller. Vad är det för blådåre som har hittat på svart text på mörkgrå bakgrund? Gör om! Gör rätt!

Och ni får hemskt gärna ta tillbaka webbradion från matcherna. Sen får du gärna utveckla det med att det kan skada föreningen om man är 100 procent öppen? Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta. Så länge ni inte är öppna till 100 procent, hur ska man då någonsin få förtroende för er! Jag säger som jag gjorde förut: Gör om! Gör rätt!

2009-01-21 @ 12:36:23
Postat av: Morfar Lasse

Charlee,



Gustaf har rätt! Byt bakgrunderna mellan rubriken och brödtexten. Jag blir trött i hjärnan av att läsa. Det är inte bra, speciellt när det blir huvudvärk. Inte av inläggen, men av ....



Visa att ni vågar göra fel och förändra till det bättre. Det är så vår klubb ska verka.



Annars är allt bra!

2009-01-22 @ 00:28:22
URL: http://galenskapen.blogspot.com
Postat av: Charlee

Gustav och Morbror Lasse:



Som jag tidigare sagt så kommer designen att förändras med tiden, detta är en smygpremiär och grunden till det är att vi ville ha rapportering från Sydafrika, den kommer förändras till det bättre jag lovar!



Tack för era ord!



Cee

2009-01-22 @ 07:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0