Seger i premiären



Patrik Rikama försökte med att backa, pressa eller trippa på tå, men ingenting hjälpte, absolut ingenting. Kviborg konstaterade att det stod 6-0 till Mutumba och jag nickade bara instämmande.  Martin Mutumba som varit lite av en profil i AIK led under en lång tid nu, visade idag att hans överstegsfinter och irrationella spelstil verkligen är att räkna med.  Innan Martin Mutumbas magi ute på kanten så fick vi se en match som AIK kunde ha kontrollerat i sömnen, det var inte exemplariskt eller fantastisk på något sett, men det var tillräckligt. "Tillräckligt" är egentligen en ganska bra men kort summering över mycket av det som hände på Skytteholm idag. Det var tillräckligt med mål, tillräckligt med närkamper och tillräckligt med fina passar och krossbollar. Det är bara att acceptera: det blir inte mer än tillräckligt i en träningsmatch.

Förutom Martin Mutumba så var det flera spelare som imponerade. Nisse, Jonsson och Jos var alla stabila i backlinjen medan Saleh och CH var de positiva överraskningarna i offensiven. Några djupare matchanalyser avstår jag från att skriva idag, (om jag nu kan göra djupa matchanalyser?) det överlåter jag till spelare och ledare istället. Intervjuer efter matchen hittar ni inte på AIK Media, utan klicka in er på Fan-tv och kolla istället. Brist på tid och internet problem är orsaken till detta.


Om gudarna är på min sida ikväll så kanske jag lyckas få upp intervjuer med damlaget, men det är verkligen inget att räkna med. Hemsidan är som vanligt inte fullt fungerande, det återstår att se om den kommer bli det inom den närmaste tiden.

För er som bevittnade dagens drabbning via datorn och Aftonbladet tv, så hoppas jag att ni var nöjda med prudukten. Jag riktar även ett stort tack till gänget som skötte bild- och ljudproduktionen och till Kviborg som gjorde en "Martin Mutumba" från kommentatorsbåset. 

Varma AIK-hälsningar
Lukas

Edit: Inga intervjuer kommer upp. Hemsidan är nere. 

Kommentarer
Postat av: ole

Tack för sändningen på nätet. Till matchen då - trots att det endast är den första träningsmatchen så kan man redan se att det brister på AIKs mittfält. Här måste något radikalt ske. Att spela Pierre eller Kevin i dessa positioner håller ej - de håller helt enkelt inte måttet. Jag kan heller inte se att de kan utvecklas så mycket mer.

Nej gör något radikalt - köp in Dulee - eller varför inte spela in den nya holländaren som central mittfältare - han verkar bollsäker och har ett bra passningsspel, bra på huvudet och verkar oxå besitta en krigarkaraktär - precis vad vi behöver på mittfältet, en fältherre.

2009-02-08 @ 09:16:45
Postat av: till ole

tänk på att vi både har Ortiz och Bojan som kan spela centralt i mitten, så att dra några streck är nog lite för tidigt

2009-02-08 @ 11:08:42
Postat av: ole

Holländaren som defensiv mittfältare, framför mittfösvaret. Gabbe som offensiv mittfältare.

2009-02-08 @ 20:10:26
Postat av: Micke

Tyst Ole du skämmer ut dig, Walker är grym på mitten tillsammans med Ortiz kan det bli jättebra!

2009-02-08 @ 21:13:32
Postat av: Mike

Ole ->Skojar du? Walker dominerade mittfältet när han kom in i andra halvlek. Atta lyfte sig också i andra, Pierre hade dock en tyngre dag.

Som tidigare talare påpekat har vi Ortiz som jag tror kan ta flera kliv framåt i år, sen får vi för bövelen inte glömma kaptenen som blir bättre för varje år som går.

2009-02-10 @ 10:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0