"Läskiga män med djungeltrumma"



Det är kanske lite skadeglädje inblandat, förutom de vanliga antagonisterna inklusive FC Barcelona så har jag alltid haft ett ont öga till Leksands IF. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske är det midsommarstången dalmasarna fick resa i Globen för ett x antal år sedan, kanske är det läskiga vuxna män med för stora vita hockeytröjor och djungeltrummor som skrämmer slag på mig? Jag vet inte helt säkert men klart står det att jag jublade lite inombord över kvällens underbara seger - självklart över Gnagets gloria främst men även över det faktum att Leksands IF befäster sin position som ishockeyns svar på Bajen Fotboll. Charmiga och roliga (enligt de själva) men fast förankrade i en looser-mentalitet.
 
Hifdif.se har väl knappast undgått någon, tror jag kollat på musikvideon 25 gånger och jag garvar rätt friskt varje gång - är inte låten riktigt bra till och med? Klart bättre än den skit Schlagerfestivalen vill packa på än.
 
Gjorde 08 Fotboll idag på FANTV med bland andra Jesper Hofmann och Stefan Söderberg varpå den förstnämnde sa dagens sanning:
 
"Veckan innan premiären är alltid den bästa!"
 
Jag kan bara instämma, kanske med en snudd av hybris nu (tänker på en oförskämt stark försäsong) men visst känns det väldigt bra? Själv laddar jag alltid upp med text-tv, AIK ligger ju av tradition och bokstavningsordning alltid etta i tabellen innan premiären.
 
Nu ska vi inte slå oss för bröstet alltför mycket men blir vi inte bäst i stan så kan vi lika gärna lägga ner. Jag och David Fjäll har dessutom en femhundring var satsade mot den eviga optimisten Wille Bäckström om att just Gnaget summeras högre upp i tabellen än DIF efter 30 spelade omgångar.
 
Wilton till Malmö FF känns alltmer man tänker på det logiskt. AIK var inte ens intresserade och rapporterna säger ju till och med att Wilton tappat i kvalité. Jag ska inte ljuga nu och säga att jag inte bryr mig, självklart svider det att se Wilton i MFF men jag kan ändå känna förståelse för hans val. Dessutom finns Rolle Nilsson i klubben, duon träffades i GAIS första gången och känner varandra väl. Det är dock förbannat skönt att Wilton missar mötet på Råsunda...
 
Söndag närmar sig med stormsteg, uppladdning sker redan kvällen mot söndag då Real Madrid spöar succélaget Málaga på bortaplan. Bra väder på söndag känns lika med Hagaparken för min egen del. Nedanför Koppartälten ska jag filosoferandes ligga med en kall i ena näven och bara njuta, att vara AIK:are på söndag tillsammans med minst 25000 andra är vårens höjdpunkt.

Kommentarer
Postat av: Jacob

Skit bra 08a som vanligt. Håller med vad du skriver också, förutom: Det är jävligt synd att wilton missar råsunda, skulle vilja bussa backlinjen på honom haha ;)

2009-04-02 @ 23:27:16
Postat av: Black Boris

Angående losermentalitet:

Om det är någonting som vittnar om losermentalitet och mindervärdeskomplex så är det väl när man i segerns ögonblick känner sig manad att håna motståndarna?



Men det är klart, vi AIK:are är ju kända för vår vinnarmentalitet. Sedan 1984 har vi dominerat svensk hockey och fotbollsmässigt är vi kungar. Två guld sedan 1937 eller hur var det nu igen? Kanske dags att slipa på självbilden...

2009-04-03 @ 07:17:43
URL: http://www.blackboris.blogspot.com
Postat av: Messerschmidt

Det heter "pracka på en".

2009-04-03 @ 10:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0