Äntligen...del 2.



Tf är borta framför deras titlar och det gläder mig. Jag har arbetat med Björn Wesström och Annela Yderberg ett tag nu och jag kan garantera er att de är ytterst kompetenta AIK:are. Björn arbetar jag med väldigt nära då jag ofta frågar honom om infallsvinklar och läget i truppen. Han svarar alltid väldigt ingående och har nästan alltid svar, dessutom oerhört ärliga svar och det kan man ju se som en självklarhet i vissa fall men inte när det gäller elitfotboll. Där försöker man mörka och skylla ifrån sig, inte Björn! Besvikelsen var stor efter 0-1 mot MFF på Råsunda men Björn var nöjd, ja kanske inte nöjd över själva förlusten utan på det stora hela, han sa:
- Släpper vi bara in ett mål på tre matcher hela säsongen så vinner vi guld.

Intressant tanke det där med att finna något positivt i varje handling man gör, det finns ju alltid det… Vilket vänder mig mot gårdagens stora derby på Råsunda:

* 16 200 pers dyker upp när båda dessa lag som mest behöver fansens stöd.

* Dif förlorar med 1-3 och påstår sig sedan ha spelat årets bästa spel.

* Zoran och Aral i ett första ”krismöte” efter matchen, där fastslog de att de skall fortsätta spela 4-3-3, 2009 anses vara ett saneringsår. Säg det till dina fans för de har nog inte förstått det och inte jag heller, varför kan man inte spela ett system som passar den befintliga truppen? Varför skall man prompt spela 4-3-3 som funkade då men inte numera…??

* Stjärnor skall värvas sägs genom det världsberömda riskkapitalbolaget, det kommer kosta Dif massor av miljoner de inte har och till en taktik som inte kommer fungera fram till sommaren. Komac och Sjölund är nog historia väldigt snart och att spela med spelare som har huvudet i en annan liga och som inte längre tar det där extra steget för laget kan visa sig livsfarligt och betydligt mer kostsamt än vad folk tror.

* Hammarby vann helt rättvist med 3-1 som borde varit 4-1, men jag blev inte imponerad av deras spel heller, men de VILLE vinna och det var mer hjärta och vilja matchen igenom, de vågade spela till skillnad från Dif. Sedan tycker jag Tony Gustafsson är en stor tillgång till Bajen, han kan ta ut det lilla extra ur varje spelare till skillnad från firma Jeglertz/Lukic som får sina spelare ångestfyllda efter vissa citat på sista tiden, hur skulle du reagera i ett lag om din tränare säger:

* Nu vet vi vilka som inte håller måttet (efter 0-6 mot Blåvitt)
* Stjärnor skall värvas in (i dagens rosa)
* Detta blir ett saneringsår
* Vi kör 4-3-3 även om det betyder att vi tar ett år i Superettan


Wohoooo vad kul detta lät för  en av de som kämpar på och faktiskt vill vända detta eller???

Nåja ska inte älta i detta, imorgon tar jag mig ner till Karlberg och kollar läget inför ÖIS borta.

Cee

Kommentarer
Postat av: Svirre

"Släpper vi bara in 1 mål på 3 matcher hela säsongen så vinner vi guld."



Malmö & BP hade vid det tillfället släppt in hela noll mål, så det resonemanget förstår jag inte riktigt. Henkeborg & TFF låg efter omgång tre också på ett mål insläppt...



Nu har vi tre gånger fler insläppta mål i relation till Malmö och lag som Trelleborg och Örebro har släppt in färre.



Nog för att det är strålande med enkom ett baklängesmål efter tre omgångar, men man bör väl sätta det i lite perspektiv till serien som helhet och framförallt till antal gjorda mål?

2009-04-22 @ 16:51:30
Postat av: Anonym

FÖR DET FÖRSTA så var det inte jag.... utan en kompis!

FÖR DET ANDRA vem fan är du och vafan kallar du mig fitta för?

FÖR DET TREDJE din blogg är kass, tråkig och helt onödig.

2009-04-22 @ 22:56:46
URL: http://bbbaby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cee....skriv om AIK istället...man får alltid tillbaka en massa dåligheter om man skriver om andras olycka ( Hammarby och DIF ) vi i AIK är STORA nog att inte behöva bry oss allt för mycket om vad våra små syskon håller på med. Du är suverän i allt annat du gör Cee.

2009-04-23 @ 14:45:45
Postat av: AIK oG

Tycker det är skönt att smutskasta dif. Och det var på tiden att det kom upp en skrivelse om difs och zoran med näsans planer och utalande. Tycker dom är riktigt klantiga och pinsamma. Dom har verkligen ingen stolthet i kroppen, djurgårdens if snart på en grusplan nära dig!

2009-04-23 @ 15:36:04
Postat av: Peak

men herregud, en blogg om bara aik? det är lite smått intressant. jag är opartisk när det gäller allsvenskan, men aik räcker inte till.

2009-04-23 @ 19:18:06
URL: http://peakthetruth.blogg.se/
Postat av: AIK oG

Du räcker inte till skriv på din egna blogg så att den når upp i AIK medias blogg.

2009-04-23 @ 21:54:50
Postat av: Marcus Å

Tycker inte det ska stå en massa om dif och hif i en AIK-blogg.

2009-04-24 @ 17:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0