Äntligen.....



Ja så säger väl många idag då hemsidan äntligen kommit igång, jag tycker den är snygg och framförallt är den lätt att arbeta med, Blackbeat fick rejält med skäll av er för att en blogg fick agera någon slags stand-in för nordeuropas största klubb som ju bör ha en fungerande hemsida. Synd att Blackbeat får skäll då ni som följt oss sedan början vet vad syftet med denna blogg är. Nu behövde AIK en informationssida så länge aikfotboll.se låg nere så det blev vi. Men nu kan vi kanske återgå till normala dagar snart igen.

SM-GUUUUUULD skrek man i helgen när AIK Innebandy tog titeln, inte bara som Sveriges bästa klubb utan antagligen Världens bästa innebany lag!
Vår egen Michael Jordan avslutade med en egen regisserad film då han innan matchen lovade mål i öppen kasse och så blev det. Tack Jihde för allt!

Sedan var vi på Grimsta igår och man kan inte låta bli att tänka på hur tanken var med planen, sällan sett något så dåligt. Men BP som lag var bättre än jag trodde, ett spelande lag som har en tanke i spelet. Jag är helt säker på att de kommer störa många lag och det faktum att planen är dålig stör deras spel lika mycket som gästernas.

Men vi vann och som vi gjorde det, 3-2 i den 92:a minuten, vilken energi jag fick och då kan ni tänka er spelarna.
Är det någon mer än jag som lagt märke till vilken klasspelare vi har i Ortiz?? Han har tagit enorma kliv i rätt riktning och jobbar så otroligt hårt över hela planen...

Bra fart på kanterna har vi även igår, Mutumba och Lundberg... Den sistnämde kommer in 18 år och smäller in 1-0 för AIK, snacka om debut... Mutumba, du är en stjärna redan!

ÖIS borta nu på torsdag och det kan bli en bra match för AIK och vårt spelsystem, tröga backar och ett förvirrat mittfält är exakt det vi vill ha nu!

Jag tror på en bra match där vi vinner med 2-3 måls marginal!
En ångestmatch utan dess like spelas på vår arena ikväll, ett lillebrorsderby med 2 st pressade lag, det förlorande laget kan räkna med panik de kommande veckorna med snack om panikköp och tränarcirkus.

Kan upplysa er om att stämningen i AIK är mycket bra, glada miner nästan jämt och en tro på framtiden. Vi har ju en del ess i ärmen: Özkan, Pavey, Djordjic och Walker... Wow!

Fick ett mail av Jacob där han bad mig ta ett snack med Jorge Ortiz för det var f*n på tiden, visst är det så.

Ska se vad vi kan göra, kanske ett hembesök mer hos spelarna eller vad säger ni?

Denna vecka skall det arbetas med att flytta Blackbeat till en bättre omgivning, jag behöver därför er hjälp med:
* Design av blogg
* Tankar och ideér om hur vi ska få detta till en bra produkt

Dessutom behöver vi på AIK Media:
* Redigerare
* Bloggare

Välkomna in med tankar till [email protected]

Har blivit mycket jobb de senaste dagarna så ikväll har jag lovat min flickvän en avstängd dator och ingen fotboll.

Men vi ses imorgon igen!

Cee

Kommentarer
Postat av: Filip

Nya sidan e riktigt najs.

2009-04-20 @ 16:10:40
Postat av: Fredrik

Nya sidan är grymt snygg! Men jag kommer fortsätta följa denna bloggen för du skriver grymt bra och hänger man med här så missar man inget. Jag har lite erfarenhet av att designa bloggar då jag hade en egen och har designat 2-3 andra bloggar där resultatet vart bra. Dessutom tycker jag du borde köpa aikmedia.se domänen :)



Hör av dig till min mail om du vill, för jag hjälper gärna till.

2009-04-20 @ 16:29:49
Postat av: '

Jag har också tänkt på hur Ortiz har blommat ut i år, förra året tappade han för mke boll och var kass enligt mig. Men nu har han blivit grym, kanske är värd dem 7 miljoner AIK betalade..?

2009-04-20 @ 18:42:15
URL: http://fotbolloannat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Coolt med Aik blogg! :)

Ni borde ha eran/din blogg i samma färger!

2009-04-20 @ 20:05:02
Postat av: furten

Är det min dator eller är det så på nya AIKfotboll.se att AIK emblemet är vingklippt ?

Om det är vingklippt så bör man fixa det snartast



// furten

2009-04-20 @ 23:45:21
Postat av: Anonym

Var lite snabb där

Man skulle tydligen ha 1024 i bredd

// furten

2009-04-20 @ 23:51:29
Postat av: Koppinho

Jag tycker INTE ni ska ändra den här bloggen över huvudtaget. Det är grym som den är. Stilren, snygg och lättläst. Om ni vill ändra något så kan ni byta "headern" (bilden/loggan högst upp). Det är nämligen olagligt att använda glow-effekten i photoshop =D

2009-04-21 @ 03:51:02
Postat av: anton

Att filma ett hembesök hemma hos tex Ortiz tycker jag känns lite väl.. blir för mycket damtidnig. Dock så vore det sjyst med ett reportage om hur han har det i sthlm o så.



Annars är det att ni skriver personligt, vad ni tycker och tänker som är sjyst med bloggen!

2009-04-21 @ 10:05:31
Postat av: Daniel

Reportage om Ortiz vore jätteintressant! Satsa på det!



Håller med om att denna bloggen inte behöver några ändringar. Enkel och stilren, behövs inte mer!



Fortsätt med det fina jobbet ni gör!

2009-04-21 @ 15:26:14
Postat av: AIK oG

Angående Ortiz. Visst han tappade massor av bollar förra sesången. Men tycker inte att han har förbättrats särskillt mycket sen förra året. Han slår bort och tappar fortfarande för mycket bollar på mittfältet och fastasituationer. Kolla bara på Kalmar matchen eller Bp matchen, Frissparkarna och hörnorna är för dåliga och ändå får han fortsätta slå frisparkarna, jag menar en fastsituation är ju en bra målschans det måste man ta vara på!!

2009-04-21 @ 16:14:59
Postat av: Svirre

Hoppas verkligen att du får rätt angående ÖIS-matchen. Själv känner jag mig väldigt osäker i den här alla-slår-alla-serien, det är lite ÖIS tur snart känns det som efter en rad matcher med missflyt. Men den turen kanske kommer i nästa vecka. ;-)

2009-04-22 @ 16:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0