1-1 i fusk!



Igår var vi inte många som bevittnade segern över BK Häcken med till synes klara 2-0, jag och Lukas satt vid AIK:s spelarbänk hela matchen och det är en enorm känsla att känna lukten och få uppleva farten på plan samtidigt som man hör vad Sthare ropar ut till sina krigare under matchen, jag har suttit där några gånger och nu fick jag med mig Lukas med och han håller väl med om mina uppfattningar.

Vi blev ju rånade på en straff senast men nu ”fick” vi ett klart offsidemål godkänt av den annars utmärkte domaren. Med detta anser jag oss i dagsläget kvitt med fru fortuna. Helst ser jag oss dock ta över ledningen i derbyt som väntar.

Många pratar om guld efter en seger för att i nästa match vid förlust prata om att aldrig gå på en match igen för det är så jävla dåligt, dagens AIK är med i toppen med skador som stör och en ny tränare, dessutom tror jag detta lag kommer ”peaka” om 2 år drygt, det är då vi kommer ha en full effekt av träning+taktik inpräntat i skallarna på spelarna. Det mest allvarliga är att det endast kommer 8000 personer till Råsunda, det är för dåligt helt enkelt, där måste fans och supportrar prata ihop sig, nu väntar dessutom riktiga publikmatcher: dif, Elfsborg och hammarby.

Ivan Obolo är alldeles för bra för Allsvenskan och jag är kluven angående frågan om vi ska sälja eller spara honom kvar hos oss, säljer vi honom nu kan vi kanske få en 15-20 miljoner, pengar som AIK i tidernas lågkonjunktur behöver för att driva vidare samt värva in fler spelare. Har vi kvar honom i AIK så tillhör vi toppen, här är mitt förslag: Förläng med honom i ytterliggare 2 år med fastslagen summa för övergång och sälj honom efter säsongen samtidigt som han får högre lön.
Vad tycker ni?

*Paulinho i Häcken är bra som fan, en Wilton kopia fast lite kortare, han skjuter från alla lägen och har ett bra skott……Men han kanske är dyr?
Bättre att Björn själv hittar en diamant i Brasilien och tar honom hem!

Gladast förutom de 3 poängen var jag över att Jorge Ortiz inte blev varnad och kan således vara med i derbyt, men räkna med Ortiz avstängd mot Elfsborg i nästa match på Råsunda för i derbyt kommer det smälla, vi är alltså bortalag på Råsunda nästa måndag och faktiskt favoriter för vi har presterat utan att för den delen spela bra, dif har däremot presterat negativt i alla matcher, de får inte sitt spelsystem att fungera med den befintliga truppen, en trög och osynkad backlinje tillsammans med ett anfall där dif inte lyckats hitta rätt alls. I derbyn på senare år har jag alltid fruktat farten i deras anfallsspel  men nu vet jag inte, har inte den där oroskänslan i kroppen, dock är det 8 dagar kvar så mycket kan hända innan dess.

Det finns absolut kvalitet på pappret i form av Sjölund och ja………Oremo men sedan är det tunt, finns många spelare som har det tungt förutom den skadade Jonsson. Ser man över de aktuella så har Taur, Johannesson,Kuivasto passerat bäste före datum och de i backlinjen eller i en försvarsposition blir en munsbit för Mutumba och Pavey(Özkan). På mitten har Sjölund spelat ok, Dahlberg spelat bra enligt rapporter, men det ska inte räcka, för det saknas självförtroende i laet och det finns en ingrodd osäkerhet som kommer lysa igenom i matchen.

Obolo kommer dra mycket uppmärksamhet och CH Jagne kan ta ytan bakom tröga dif backar, nu har killen dessutom den där goal-getting känslan sedan han bombade in 1-0, wow vilket mål. Mot dif har han desstom gjort mål förut och han har den känslan kvar tror vi på BlackBeat.



Kommentarer
Postat av: IF Elfsborg

Guld ? haha ni är pinsamma 08er

ni vann över bk häcken ..

snälla vakna

2009-05-10 @ 14:31:09
Postat av: AIK

"Ivan Obolo är alldeles för bra för Allsvenskan."



När ska folk sluta säga sånt trams? Hur ska Allsvenskan någonsin kunna utvecklas med detta tankesätt?

2009-05-10 @ 15:12:14
Postat av: Jens

publiksiffran på 8000 stämde ju inte vilket man dessutom kunde se ganska tydligt, jämför med andra matcher med ca 8000 typ UEFA cupen 2007 då var det bra mycket mer tomt på läktarna än igår, hela södra är helt öde när det är 8000 pers

2009-05-10 @ 17:28:01
Postat av: Timpe

IF Elfsborg, och ni kryssar mot GAIS.. Stöddigt.. Läggdags!

2009-05-10 @ 20:08:24
Postat av: Putte

Det var drygt 11 tusen på läktaren mot Häcken.



Även jag anser att man måste försöka se det som "absoluta toppen av Allsvenskan" än "för bra för". Vi måste ju vara mer stolta över att ha honom än att tänka på om han lämnar, för jag tror han kommer att stanna.

2009-05-10 @ 21:20:46
Postat av: patteman

Publiksiffran man fick i tv4 var 11000 ca.

2009-05-11 @ 15:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0