Blackbeat frågar Lundberg

Blackbeat: Många ser ju dig som en stor talang men vad är egentligen dina mål med fotbollen?

 

Viktor: Det är väl att leva på fotbollen. Att komma så långt som möjligt. Få spela i någon av de stora klubbarna, i Premier League exempelvis.

Blackbeat: Känner du att du kan ta en plats i AIK:s trupp?

 

Viktor: Det är tuff konkurrens men det är ju givetvis målet. Jag bara kör på med Väsby, men det är klart att jag vill. Det är bara att ge järnet.

Blackbeat: Hur är konkurrenssituationen i AIK?

 

Viktor: Den är bra. Det är bra träningar med AIK.

Blackbeat: Vilken är din största konkurrent?

 

Viktor: Haha, nä men det är väl alla på mittfältet.

Blackbeat: Hur står du dig i jämförelse med de andra 90-talisterna i AIK (Daniel Gustavsson & Pontus Engblom)?

 

Viktor: Jag vet inte. Det låter jag andra avgöra. Men det är jämt mellan alla tre. Men det vill jag inte kommentera.

Blackbeat: Men hur känns det egentligen att som nyss fylld 18-åring springa ut på planen och spela för AIK?

 

Viktor: Det är enormt roligt! Det är kul att ha chansen att träna med det övriga laget. Så det är bara att kämpa på.

Blackbeat: Hur är nivån i AIK om vi jämför med Väsby?

 

Viktor: Det är ingen jättestor skillnad. Det är lite tuffare på träningarna. Men det är bra spelare i Väsby också. Men det märks att det är en nivå högre i AIK.

Blackbeat: Hur kombinerar du skolgången med fotbollen? Hur får det att gå ihop?

 

Viktor: Klart att det kan vara tufft ibland. Men jag får ett bra stöd från skolan. Men vid vissa tillfällen kan det vara tufft att missa en del i skolan. Men det är bra att ha skolan bakom sig.

 

Blackbeat: Vad prioriterar du då? Skolan eller fotbollen?

 

Viktor: Ehh, jag prioriterar fotbollen.

Blackbeat: Vad tycker klasskamraterna om att ha en AIK-spelare i klassen?

 

Viktor: Nä, allt är normalt. Jag går i en idrottsklass där det finns många talanger där alla håller på med sina sporter. Så det är ingen som reagerar särskilt mycket.

Blackbeat: Men du som är ung och både går i skolan och spelar fotboll, har du någon fritid överhuvudtaget och vad sysslar du med då?

 

Viktor: Jag har väl inte så jättemycket fritid. Men jag älskar fotbollen så mycket. Men när jag väl har någon fritid så tar jag det bara lugnt och är med kompisarna. Men det är inte jobbigt. Jag tycker det är så kul med fotbollen. Jag ser fotbollen som min fritid.

Blackbeat: Var ser du dig själv om fem år?

 

Viktor: Oj! Har inte tänkt på det. Men då vill jag väl vara i en storklubb utomlands. Drömmen är ju att komma utomlands.

Blackbeat: Vi tänkte avsluta med att säga tre påståenden och så får du kommentera dem. Första påståendet: Vi här på AIK Media ser dig som en av de största talangerna i AIK på i alla fall väldigt länge.

 

Viktor: Oj. Kul att höra, det är smickrande. Ja, varför inte?

Blackbeat: Vi på AIK Media vill se dig spela i Allsvenskan redan i år.

 

Viktor: Ja, det är ju drömmen. Chansen finns alltid. Så det är bara att köra!

Blackbeat: Och Charlee i alla fall här på AIK Media, vill att AIK skriver ett 10-årigt kontrakt med dig genast.

 

Viktor: Oj. Tio år!!! Jag skulle inte tveka, jag skulle skriva på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0