Alicante, dag 2

Hola!

Nu är jag tillbaks framför datorn igen. Efter att ha läst Thortenssons rader om hans idylliska uppvaknande i Malaga, så inser jag att livet som ”journalist” kanske inte är så farligt heller.  God frukost, palmer, pooler, 20 grader och en skinande sol bidrar till att jag gärna följer med strömmen och blir illegal invandrare här i Spanien. Fick höra att det var cirka två grader och regn hemma, något som endast gör det ännu varmare här nere, skadeglädje är den enda sanna glädjen. Mina tankar glider iväg till Peter Dalles grymma sketch från filmen "Yrrol". 

 


 

Damerna sparkade igång träningen idag klockan halv 10, med intensiva bollövningar som avslutades med 7 vs 7 spel.  Alla 16 spelare deltog  förutom Emilia Appelqvist som kände sig lite hängig efter F-19 Landslagets träningsläger.  Mina intervjuer till reportaget fick även en skön start genom att Frida Höglund, Emlie Ölander och Emma Lindqvist bjöd på såväl roliga som intressanta svar. Bakgrunden som hemma brukar bestå av betong eller en grå himmel, fick idag bytas ut mot en palm..

Det andra passet för dagen startar halv fyra, efter det så blir det en matchanalys om söndagens derby mot Hammarby. 

 


 

Nu ska jag illa kvickt bege mig till träningsplanen, det är nämligen danslektioner inne i baren just nu...klockan halv 4. Tjugo 65-plussare som känner att det är dags att lära sig dansa till svängig countrymusik (eller vad det nu är). Gamlingarna är även ytterst sociala, något som är väldigt trevligt och spontant till en början, men efter några gånger så har jag slutat försöka förstå vad dom säger och nickar endast medhållande med ett stort leende. 

 


 

 

 Foto: anders-h

 


Kommentarer
Postat av: Cee

Respekt är viktigt för mig, behandla andra som du vill bli behandlad själv.......



Alla kommentarer som hur de duschar och liknande har inget med Damfotboll att göra, då kan ni söka er till andra sidor.....



Cee

2009-03-18 @ 10:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0