Klasspelare tränar med AIK



Just nu tränar fyra spelare med AIK som inte tillhör truppen, Fredrik Holster och Nicklas Backman spelar båda i Väsby men de andra två är riktiga klasspelare, John Guidetti som är en av Sveriges största talanger, och nu har även La Liga klubben Valladolids anfallare Henok Goitom börjat träna med AIK.
 
Goitom är en klasspelare som fortfarande inte fått chansen i landslaget den här säsongen gjorde den 24-årige anfallaren nio mål på 22 matcher, när Goitom vänder hem till Sverige finns det stor chans att han kommer till AIK då han är född i Solna och verkar vara intresserad då han nu vill träna under semestern. Obolo och Goitom, man kan ju alltid drömma.
 
Ett nytt galet Silly Season rykte har kommit från västra Sverige då det ryktas att vår argentinske stjärna är på väg till Elfsborg något som jag tycker inte låter särskilt troligt. Ivan som ju alla vet är AIK: s viktigaste spelare sitter ju på ett utgående kontrakt, men utländska intressen finns och Elfsborg får nog tuff konkurrens.
 
Ikväll är det dags för U-21 EM igen, Sverige ställer upp med samma lag som de två tidigare matcher vilket betyder att ingen av AIK: s Özkan (som var nära inhopp mot Italien), Bengtsson eller Karlsson startar, något som jag ifrågasätter är att Hammarbys Emil Johansson fortfarande får starta istället för Blackburns Martin Olsson som gjorde ett riktigt bra inhopp i 2-1 förlusten mot Italien.
 
Det var allt som jag hade att säga, kolla gärna in min blogg AIKare.se.
 
Axel Franzén
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Calle

att Ivan gå till elfsborg är inte så troligt. dels så tror jag inte ivan själv vill gå till ngn annan klubb i sverige för att han är ett äkta AIK hjärta, och jag tror inte AIK skulle sälja en så duktig spelare till en rivaliserande klubb i sverige.

2009-06-24 @ 00:06:40
Postat av: Minna Hagelin

"det är ju lite sorgligt att stänga för vintern, särskilt när sommaren liksom aldrig kom!

2012-11-03 @ 15:45:22
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0