Lyckligt missnöjd.


Vad jag minns av Nordin Gerzic är att han är jävligt bra med en ifrågasatt frilla, dock väljer jag själv att vara lågmäld eftersom jag anses ha någon slags stekarfrilla själv, det har både Joakim Hall och innan dess min flickvän påpekat vid flera tillfällen.

Innan matchen visste vi att det skulle bli en mycket svår match och att vi skulle se upp med Porokara och Nordin, visste ni förresten att Nordin var aktuell för AIK en gång i tiden men att han valde att förlänga med ÖSK. AIK har de senaste 3 möten innan gårdagens möte haft väldigt fina resultat men vi visste nog alla att ett 4-1 scenario knappast skulle få upplevas denna söndagskväll. Örebro hade första halvlek och AIK den andra, hade andra halvlek varit 5-10 minuter längre hade AIK tryckt in det andra målet, det sa alla i omklädningsrummet efter matchen. Det positiva är att AIK är fysiskt bra tränade varje fall. Tjernström gör ett hårt arbete men jag personligen vill hädanefter se Ortiz och Dulee kampera tillsammans.

 Pratade med Nordin efter matchen som för övrigt är väldigt trevlig(tills han går till dif) och han sa det så här:
-AIK kan bli ett grymt lag, det de saknar är en grym forward och de där jävla Ortiz och Dulee är fan allsvenskans bästa innermittfält. Där har ni ett guldlag.

Jaha så nu får CH ta ännu ett kliv framöver, Burgic tillfriskna och ”Thorsten” blir frisk till att börja med.

Ett stort tack till SML(SmokingLirarna) som verkligen tog hand om oss igår, så vänliga och en lite familj, alla var pratglada och sjunglada (?) Vi gjorde vårt resereportage från resan och Lukas sitter med det idag!

Stort Cred till Linka och Jens, hoppas vi ses snart igen.

Villa Strömpis i Örebro var fullt med svartgula hjärtan trots att det duggade hela kvällen……..
Nu ska jag bege mig på djupt vatten men så här tänkte jag igår, jag älskar som ni alla vet AIK och vi är hatade nästan överallt. Varför är vi hatade frågade jag mig, det handlar väl om hur vi ses i våra motståndares ögon och invånarna på landet. Men när ett tusentals AIK:are stormar ut och skriker: VEM FAN VILL BO I ÖREBRO!!! Så sjung inte jag med av respekt för den staden vi besöker samt att företräda AIK på bästa möjliga vis,  varför lägga så mycket energi på att hata andra när man kan älska AIK så mycket mer? Förklara för mig är ni snälla!


Dock måste jag berätta något roligt från bussresan igår, bakom våra sittplatser satt 2 grabbar som klivit på fel buss, de skulle åkt med BA men hamnade hos oss på SML-bussen, naturligtvis gjorde det inget utan alla hjälps åt, de grabbarna sjung mer och mer ju närmare vi kom Örebro, när vi nästan var framme så stannar bussen vid ett rödljus och i kuren sitter en nunna eller än äldre dam med någon slags scarf över huvudet och ser med skräck i ögonen på dessa busslaster framför henne. Då pekar en av dessa grabbar på henne och sjunger till henne: VARFÖR SJUNGER INTE DU?  Varför sjunger, varför sjunger, VARFÖR SJUNGER INTE DU? Alla skrattade så klart gott åt det hela varpå han säger: ähh hon såg så snäll ut så visst borde hon sjunga med oss………undrar om hon tänkte likadant!
Cee

Kommentarer
Postat av: Anders

Synd att läktaren inte var klar bara...

2009-07-06 @ 12:09:29
Postat av: Filip

längtar som fan till reportaget, kommer det ut under dagen?

2009-07-06 @ 12:42:29
Postat av: Joakim Hall

Haha... Din frilla ÄR stekig men vet du vad, jag gillar den. Så det var ingen diss från min sida. Tack för övrigt för en bra text.

Postat av: Cee

Rese reportaget kommer tisdag eftermiddag, innan spelas Studio AIK in på Karlberg!



Cee

2009-07-06 @ 16:36:07
Postat av: Larsonee

Nu undrar man ju hur du kan tycka att det är rätt att inte sjunga: Vem fan vill bo i Örebro?! När du tycker det är helt rätt att skrika åt en äldre dam som du säger är vettskrämd? vad snackar du om?



Sedan så ska det vara AIK mot alla, vi är bäst störst och vackrast och folk kommer alltid hata oss så varför inte driva med dom?

2009-07-06 @ 21:39:31
Postat av: Cee

re:Larsonee



Att en sak kan tyckas var fel medans en annan upplevs lustig är det jag snackar om sörru!



Cee

2009-07-06 @ 22:37:03
Postat av: AIK - stockhom

Hat och Kärlek är dom två största känslorna vi har! Varför inte uttnyttja dom på bästa sett? NÄR VI ÅKER PÅ MATCHER!! Ja sitter fan inte och o daltar me motståndarna när när ja åker på borta matcher ele hemma. Så din syn på att vi inte ska vara hatiska fattar ja inte? .. kanske svff medlem??



kolla länken....

Postat av: Tobbe Marqvarsen

Hahaha, humor!

Kan förstå dig delvis... Men jag sjöng me ändå!

Det kommer ändå bara gnagare till Örebro max två ggr per år (AS och cupen).



Nu vinner vi cupen!

2009-07-07 @ 17:21:25
Postat av: Joakim

Hat känns dels fantastiskt mainstream och dels helt förlegat. Varför vara så noga med att bevara hatet? Till vilken nytta? Det är snarare så att hatet skapar en miljö där våld och annan idioti är tillåtet.



Och att det skulle vara en "ventil" stämmer inte så vitt jag vet.



Tränar vi på passningar blir vi bra på det, precis som vi blir "bra" på att hata om vi reproducerar ett sådant mönster.



Skulle vi enbart träna på kärleken till AIK skulle vi varit Sveriges bästa klubb för länge sedan. Tänk att kanalisera all energi på ett positivt sätt...



Eller är det viktgare att få hata?

2009-07-07 @ 20:17:06
URL: http://www.aikfotboll.se
Postat av: rikard aka lejonmix

Den pinsammaste ramsan är "Skåne till Danmark"

Ang hat.



Sen tycker jag det är fjortis-stämpel på att gå och skrika skit om Örebro STAD, inte ens om laget.

2009-07-08 @ 04:19:42
Postat av: Adde

rikard aka lejonmix : känns verkligen som du sitter på östra me en bulle o kaffe asså! .. Låt oss supportar sjunga vafan vi VILL! Fattar inte hans att det finns såna här panbiffar igenom AIK kretsen asså! Så du menar när andra lag sjunger , Solnatattare , Stockholms jävlar , Rått jävlar! så ska vi inte sjunga tillbaka?? .. pinsam du e

Postat av: oklara kommentarer

Jag håller helt och hållet med om vad du skriver i artikeln! Återigen, även på hemma matcher när vi möter exempelvis Gais hemma kan AIK-klacken börja sjunga hatramsor mot djurgården och hammarby, till vilken nytta?



Rivaliteten mot andra stockholmslag är självklar. men vad hjälper det att skrika hatramsor mot dif o hif när vi möter gais hemma? Nu när vi ändå har så bra ramsor som vi har, sjung dom och heja på AIK istället!

2009-07-09 @ 11:16:39
Postat av: Joakim

Adde



Det är väl större att låta andra hata medan vi inriktar oss helt på kärleken till AIK? Vad spelar det för roll om andra hatar oss? Ditt resonemang handlar om att "ge igen med samma mynt". Varför? AIK borde vara större och viktigare än så.



Mina tankar är kanske en utopi dock.

2009-07-09 @ 12:59:50
URL: http://www.aikfotboll.se
Postat av: Alialilialaalala

Vart är reserepotaget?

2009-07-09 @ 19:39:09
Postat av: Ellen

Åh... : bloggbesokare.se

2012-11-03 @ 15:45:24
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0