KomBo is the shit...

Jag och AIK på Hooverdamn i Nevada



Hej på er alla, hoppas ni alla liksom jag lider av en lätt abstinens då avspark närmar sig igen, denna gång mot ett svårspelat Örebro som varje fall inlett den första halvan av säsongen på ett bra och underhållande fotbollslir.
Jag ser fram emot att få se många saker denna andra delen av säsongen, jag tror mig kunna bevittna ett annorlunda AIK i framtiden, med mer fart och energi kan jag redan lova, det täta matchande vi upplevde förut kommer nu vara ungefär en match i veckan vilket ger AIK lirarna den vila som krävs för att återhämta sig på ett sätt som jag vet Stahre& Co så länge önskat. Dulee vet vi vart vi har, han har även blivit mer fysisk och aggressiv enligt rapporter och det passar ju AIK underbart fint, han och Ortiz är en dröm-duo i höst?

Martin Mutumba kommer göra en sagolik höst nu när han får vila sin explosiva spelstil i mer än 3 dagar och Özkan SKALL vara hel nu. AIK har en arbetsam spelstil, en stil som kostar energi och det får vi tillbaka nu. Av de lag som avslutade vårsäsongen ser jag att IFK Göteborg tappat spelare som Wernbloom och Bjärsmyr, de kommer nu lägga om sin spelstil till ett 4-4-2 spel som kan påverka dem negativt, Elfsborg ser ruskigt starka ut med spelare som kommer tillbaka efter skador och även de har återfått energi de saknat. De har en defensiv som är som en mur och det är den som måste bräckas innan vi kan utmana. Hammarby har värvat med pengar de inte har visserligen men de har värvat bra, både Dahl och Gerrbrand är klassförvärv. Wilton utsågs till vårens flopp, det tycker jag inte är rättvisst alls, han har kommit mer och mer under våren, däremot borde spelare som Oremo,Chanko (borta nu)Dembo, Rajalakso, Santos(Öis) Anselmo(HBK) och säkerligen fler som borde vara före Wilton i flopp-ligan.
 Om jag nu fick drömma lite vad jag vill se i AIK i framtiden är det 3 spelare:

Wanderson - Vem aqui e joga no uma grande clube.
Harbuzi-Går gratis efter säsongen, kan någon rik AIKare skicka dit en 10 mille i hans ficka?
Backman (Väsby) -En blivande storback kan jag lova er redan nu.

Av de namnen vet jag att Backman är den enda troliga........jag vet, ok?

I AIK vill jag nu denna höst se:
+Mer mål av Obolo och CH
+Miran tillbaka i gammal god form(frisk)
+Özkan skadefri
+Jos ta ett ytterliggare steg
+Dulee och Ortiz stänga defensiven
+Mutumba göra 10 poäng som han lovat
+Stahre fortsätta säga STORT TACK
+Björn Wesström bli lika rolig i TV som han är på kontoret
+Bojan ordenarie inte RE-SERB(V)
+Jag lära mig skriva



 
OCH NU TILL KomBo......



Igår fick jag nöjet att vara med AIK på besök hos KomBo på Odenplan, AIK var här för andra året i rad och det var min första gång, jag fick uppleva mycket kärlek och glädje och en tår ibland med. Från AIK var det förutom jag och Tommy även några spelare: Bojan, CH,Walid,Örat och Berg. Jag vet genom mina år inom AIK att spelare får många "uppdrag" att genomföra, många saker som de kanske inte är så sugna på att göra egentligen men som bara MÅSTE göras, det kan vara autografskrivande någonstans eller bara ett besök för att visa upp sig hos en sponsor, men besöket hos KomBo VILL de alla ta sig tid till. Det förstår man efter att ha varit där och träffat Gökhan,Olivia,Samira,Isak och John samt alla andra med för den delen, alla supertrevliga och nu vänner till mig. Vi fick god mat (lasagne) och testa på massa lekar, det var en tipsrunda (Atta sög) samt även en musik-quiz som Örat i sällskap med Gökhan (grym) kunde segra genom att kunna gissa både låt och artist, Atta sög hårt även här, bla gissade han på Arvingarna när Nirvana spelades med Smells like teen spirit.
Jag och Atta fick testa Isak´s rullstol och vi båda tippade omkull, det är inte så lätt som man tror ska ni veta, dessutom kan man bara styra på hans vänstersida eftersom Isak endast använder den handen, vilket försatte både mig men FRAMFÖRALLT Atta i konstant rondell status. runt och runt och runt och...........runt.

Att se spelarna i träning eller match dag efter dag och ta samma slags intervjuer är en sak och kanske en del av vårt arbete, men att se dessa spelare som vanliga människor, skrattandes och busa med alla ungar är en helt annan sak.

Är det någon av er som söker efter lite äkta kärlek, ni som klagar över er annars ganska givmilda vardag, ni som tror att ni alltid saknar något, ni som vet med er att ni aldrig blir nöjda ska kanske göra ett besök. Man vaknar till liv av all kärlek i dessa eldsjälar.

En efterlysning:

Vi på AIK Media vill åka till Örebro men saknar nu helt plötsligt bil, kan någon undvara 3 st platser så vi kan göra vårt jobb?
Jag vet att många åker dit, kanske orkar ni med oss i bilen, downside är att ni får vara med i resereportaget då, men det kanske funkar ändå?

Maila mig då snarast: [email protected]


Cee

Kommentarer
Postat av: Micke

Alla gnagare ses på "Strömpis" i Örebro, med start från kl 14 imorn, söndag! Kom dit och sjung och få i er en och en annan bira innan marchen till arenan!!

2009-07-04 @ 14:42:19
URL: http://vadskajagblinarjagblirstor.blogg.se/
Postat av: Cee

Vi åker nu med Smokinglirarna, tack för det!



Vi kommer alla till "Strömpis"



Cee

2009-07-04 @ 14:46:40
Postat av: Åsa L-O

2009-07-04 @ 22:04:03
URL: http://www.alo.fotosidan.se
Postat av: Åsa L-O

Tack Charlee och Tommy för ert besök igår. Det var superkul att ha er på plats och ungdomarna gillade er skarpt!

Hoppas vi ses fler ggr och vem vet? Kanske även fler ggr på KomBo?



Åsa

2009-07-04 @ 22:05:19
URL: http://www.alo.fotosidan.se
Postat av: Anonym

Nu är även min blogg uppdaterad med ett gäng bilder från fredagen. Tack för en trevlig eftermiddg och kväll, och kul rapport Charlee!

Postat av: tim

tjena, blir det något resereportage från örebromatchen?

Kul blogg f.ö!

2009-07-05 @ 20:56:34
Postat av: Tommy Saari

Resereportaget kommer upp snart, det finns mycket spännande material både från strömpis men även inneifrån bussen som Smokinglirarna har anordnat.



Stort tack till alla bidragande krafter som gjort detta möjligt.

2009-07-06 @ 00:18:22
Postat av: Jenny

så bra blogg du har kopwsar!!! XD bloggbesokare.se

2012-11-03 @ 15:45:22
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0