Uppenbarelsen.......



En god dag gryr sig som en kulting tar sina stapplande steg……….

Äh, vad snackar ni om, det närmaste poesi vi kommer här kommer vara Özkans finter, Bångs tacklingar av valfri motståndare. DET är vad jag kallar poesi.

Själv går jag runt i någon slags dvala just nu, för mig personligen är det snart dags för en ganska lång semester, tidpunkten är väldigt illa vald av mig då det väntar en massa roliga matcher i feb mot diverse konstigt motstånd, men jag åker bort på grund av: VÄDRET. Jag är född i Sverige och pratar hyfsat bra svenska efter 37 år i landet, men min kropp har inte kunnat anpassa mig till detta väder. Jag förstår precis hur alla våra importer har känt sig då de landat i detta land och tagit sig en överblick över vinterlandskapet. En man skiljer sig dock från mängden, kan ni gissa vem?

Wilton lärde jag känna under hans tid i GAIS, eller ja kanske snarare slutet på hans tid där då han tidigt vid AIK:s intresse under sommaren väldigt gärna ville till AIK och i praktiken hade bestämt sig för Solna.
Jag fick i uppgift av AIK att möta honom på landvetter flygplats och ”transportera” honom till AIK-land. Han landade dessutom efter sin semester i Brasilien samma dag så när vi möttes var han lagom sliten och dessutom fruktansvärt förkyld. Vi hade några timmar att prata bort innan flyget till Arlanda skulle lyfta och jag pratade lite om han förstod skillnaden att byta livet i 031-land till huvudstaden.
Jag förstod snabbt att denne kille var väldigt unik i sättet att vara och hans levnadsstil, dessutom kände man sig lugn och trygg med honom, en känsla av absolut kontroll.
SAS flyget lyfte och ”Hatten” mötte upp oss på Arlanda, transport i en Nissan till AIK- nästet för läkarkontroll och snack med tränarna. Jag föreslog för Wilton att ta lite nässpray för att underlätta hans enormt täppta näsa men han vägrade, eller ja, fram till Karol Zyto gav ok på att det inte var klassat som doping. Efter det vile han bara inte.
Underskriften av kontraktet gjordes med och nu tillhörde Wilton AIK i några år, Wilton berättade på flyget tillbaka på kvällen att han minsann skulle visa Sverige hur bra han kunde vara och att han skulle spela till sig fansens hjärta och så småningom ett mer lukrativt kontrakt för honom och hans familj. Jag som fryser under en varm sommardag kunde inte undgå att plocka fram min negativa åsikt om klimatet varpå han svarade:

Gud har skapat världen av en anledning och jag har hamnat här av guds vilja, varför ska jag klaga på det?
Ja, tänkte jag, dessa religiösa människor har ju en förmåga att alltid vända allt till något positivt, så fine gör du det, men jag fryser och drar!  
Wilton klagade aldrig, han kunde kanske sakna sitt hemland mer vid en viss temperatur men suckandet och stönande som jag ligger inne med just nu hörde aldrig jag varje fall!
Nej, jag känner mig mer som en Valdemarin just nu som inte klarar av vinterträning och vill dra bort mot breddgrader där tango är en häftig dans.
Vi kan väl säga så här: Jag Charlee ska dra till Thailand snart för att verkligen ta reda på varför alla spelarna åker dit varje vinter, alltså på riktigt forska i ämnet strand och stekt ris. Tror jag har ert fulla stöd där och alla är ni säkert överlyckliga att jag gör det, ÄNTLIGEN liksom.

MER NYTT: Glädjande nyheter är att vi arbetar hårt för att TV sända 2 träningsmatcher live från skytteholm, det blir en betallösning men inte alls dyr, hur kommer ert intresse vara att betala för att se dessa matcher?
Kommentatorer kommer vara Lukas och Kviborg i första matchen vet jag, alltså min tanke är att fördjupa samarbetet med SvenskaFans, vi är bra vänner vid sidan av planen och umgås ofta och den vänskapen måste vi utnyttja mer. Jag återkommer när allt är bestämt om TV matcherna så håll ut där med.

Ha en trevlig lördag!

// Cee

Kommentarer
Postat av: Robert

Att sända träningsmatcher låter som en utmärkt idé. Skulle utan tvekan betala för att se dem. Tror många som inte tål att stå stilla ute i kylan, som mig, tycker likadant.

2009-01-24 @ 11:55:13
Postat av: Macross

Träningsmatcher live funkar nog jättebra! Bara inte priset skenar iväg så tror jag nog att dem flesta skulle vilja ta del av den servicen.

2009-01-24 @ 12:22:58
Postat av: Joakim

Det är något alldeles extra att se träningsmatcher på Skytteholm, enligt mig.



Cee är mer än värd lite härlig semester/Thailand-research.



Och att sända matcher via nätet är bra. Finns ju intresserade som inte kan ta sig till skyttan av olika anledningar.

2009-01-24 @ 12:26:08
Postat av: Joakim

Det är något alldeles extra att se träningsmatcher på Skytteholm, enligt mig.



Cee är mer än värd lite härlig semester/Thailand-research.



Och att sända matcher via nätet är bra. Finns ju intresserade som inte kan ta sig till skyttan av olika anledningar.

2009-01-24 @ 12:26:24
Postat av: Tommy

Visst skulle det vara bra med tv-direktsändna matcher från Skyttan. Däremot tror jag chansen är stor att många som inte inhandlat försäsongskort än hellre sitter hemma framför sin dator i värmen och ser matchen än att ta sig ner till skyttan.

2009-01-24 @ 13:15:44
Postat av: Rikard

99kr aik-djurgården förra året var ju klockrent!

2009-01-24 @ 13:40:34
Postat av: Daniel

Live-sändning är coolt! Men det ska mycket till innan man väljer bort en försäsongsmatch på Skyttan med tillhörande korv och kaffe. Det är bra känsla!

2009-01-24 @ 14:11:06
URL: http://www.aikbloggen.se
Postat av: Jonas

Hur kul som helst om ni sänder matcherna! Varför inte sända alla?? Jag skulle mer än gärna betala för alla matcher. Kostnaden känns ju ointressant om man är AIKare men inte kan vara på plats. Kör hårt och lycka till med detta!

2009-01-24 @ 14:12:48
Postat av: Erik

Träningsmatcher på webbtv? Ja, idéen är god men för de som kan komma till matcherna så är det att rekommendera då det givetvis blir en helt annan upplevelse.



Men priset blir nog det avgörande för många, det var mycket strul med AIK-DIF i Portugal ifjol och det kostade ändå 100 spänn, tveksamt om folk vill ens betala hälften för typ AIK-Mariehamn om det ska vara strul.

2009-01-24 @ 15:22:52
Postat av: Marcus B

Funkar det så köper jag absolut

2009-01-24 @ 20:06:01
Postat av: Oscar

Skulle utan tvekan betala för träningsmatcher framförallt om de är borta och om de är för en rimlig summa.

2009-01-25 @ 12:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0