Jag vill se AIK: are även på bortaplan.

Hej alla läsare, Marie Lichtenstein här. Några vet nog redan vem jag är och för er andra så kan jag väl direkt säga att jag är en riktig hockeynörd. Några kallar mig för ”Hockeymorsan” och det har inget med att göra att jag har barn som spelar hockey utan mer för mitt intresse för hockey och då framförallt för AIK. Jag följer det mesta inom AIK:s hockeysektion, allt från pojk- junior- dam- och A-lag. Varför? Ja det kan man fråga sig, men mitt svar är enkelt. Jag älskar AIK och jag älskar hockey. Jag skriver en hel del på AIK:s hemsida när det gäller inför och intervjuer, så jag är nog rätt insatt i vad som händer och sker med vårt kära AIK och nu är det tänkt att jag ska förmedla lite tankar om laget och allt som rör sig i min hockeynördsvärld.

 

Hockeylaget har gått från klarhet till klarhet den här säsongen, i alla fall på Hovet. En förlust, som man säkerligen kan tillskriva en hel drös med premiärnerver, och sen poängtapp mot bottenlaget Huddinge. Men efter det är det stopp med förluster eller poängtapp hemma på Hovet, ja i alla fall så här långt in på säsongen och då är det bara fyra hemmamatcher kvar. Det är en grymt bra prestation. Bortaspelet har väl inte varit lika framgångsrikt, och vad det beror på, har jag inget facit på, men jag har mina funderingar och jag tror att dessa funderingar faktiskt stämmer.

 

Hemma har laget blivit enormt trygga och det är kanske inte så konstigt. Många i laget är i princip uppväxta i denna 50-tals arena och nu när det finns mer rutin i laget så smittar det nog av sig på de yngre spelarna. Vissa spelare lyfter sig enormt när det är mycket publik på Hovet och det är just det, hemma, men hur är det på bortaplan?

 

När laget har haft ett riktigt bra följe med AIK:are så har dem spelat därefter, riktigt bra, eller rent ut sagt, fantastisk hockey. När dem fått klara sig själva, ja, då har det gått både upp och ner och faktiskt, mest ner. På bortamatcherna mot Västerås, Mora och Leksand så var det riktigt bra drag från AIK supportrarna och det verkade som att det hjälpte spelarna. När laget däremot var nere i det mörka skogarna i småland så var det folktomt och laget presterade därefter, det blev förluster.

 

Nu när serien går in i sitt slutskede så är det viktiga poäng som lagen ska slåss om och det vore väl själva den om vi AIK:are inte var där och hjälpte laget till seger, eller som Beck beskrev saken; ” Vår publik är nog den mest högljudda som finns och alla ska veta vad det betyder för oss i laget” Behöver man säga mer egentligen? Det behövs alltså stöd även på bortaplan nu när vi är så nära en kvalserieplats.


Kommentarer
Postat av: Henke

Fler bortamatcher ska det bli! Nästa Huddinge borta, skulle uppskatta om man kunde få lite biljettinformation angående den matchen. Ticnet annonserar inte matchen och Huddinge hockeys hemsida är som rena hebreiskan. Hjälp!

2009-01-20 @ 01:12:14
Postat av: Niklas

2009-01-20 @ 08:11:42
Postat av: Niklas

Tror det går på 50 för ungdom och 100 för vuxen. Kan vara någon tjuga dyrare. Sunt förnuft och uppge billigaste platsen i hallen för ett bra pris. Biljett köper du i biljettkassan utanför insläppet.

2009-01-20 @ 08:13:23
Postat av: Marie

Har försökt att ringa till Björkängshallen idag utan att lyckas komma fram.



Så här står det på deras hemsida: Biljetter säljs på kansliet under kontorstid och övrig tid i cafeterian



För mer information om biljetter och biljettpris, ring Huddinges kansli/Björkängshallen: 08-7114672 eller gå in på Huddinges hemsida för mer information. http://www.huddingehockey.com/hockey/

2009-01-20 @ 10:02:16
Postat av: Johan

Hej Marie! Vill bara tacka för det arbete du gör för AIK-hockey. De ingående texterna från försäsongen då man via nyhetsbrevet verkligen kunde följa lagets framsteg på träningar och träningsmatcher betyder mycket och är väldigt uppskattat. Hoppas att det arbetet smittar av sig på AIK-fotboll där man skulle vilja ha mer info under uppehåll mm. Inte minst under förra sommaren då det knappt stod en rad från träningarna och turbulensen runtomkring laget. Min uppfattning är att mer information ökar på intresset och får fler att identifiera sig med laget både gällande hockeyn och fotbollen. Så stort tack.



/Johan

2009-01-20 @ 12:24:17
Postat av: Reseledarn

Priser inför morgondagens match i huddinge...

200kr för sittplats och 150kr för ståplats. Dvs, 50 spänn dyrare än deras normala priser, något som dom kör vid möten mot AIK, mif och lif.

2009-01-20 @ 13:39:44
Postat av: forslund

gå igenom nickehallen så är det grattis :)

bor utanför hallen

2009-01-20 @ 21:23:00
Postat av: Victor

Glöm inte att klä er rätt, björkängshallen är ju svinkall.

2009-01-21 @ 00:40:47
URL: http://www.blackarmy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0