Hockey på hovet




Då var det ytterligare en Söndag med ångest inför Måndagen då det är en ny arbetsvecka som stundar, klockan ringer 05:30 och man har en tanke som cirkulerar någonstans i huvudet att man skall skicka väckarklockan i väggen men det är inte morgondagen detta skall handla om. Nu är det en underbar Söndag med Hockey på Hovet igen, vi pratar fyra matcher kvar i Allsvenskan innan en ev kvalserie börjar. Ev undrar ni, ja det är ju så Melin och hans grabbar säger. INGET tas ut i förskott!


Som Marie säger, vi har ett snitt på 3000 personer i Allsvenskan och det skall bli mycket intressant att se hur många vi blir i eftermiddag, får du med dig en vän som inte varit på hockey i år? Jag har min vän klar för i eftermiddag.

En sak som gjorde mig och ett par Gnagare förbannad i matchen mot Huddinge var efterslängen mot David Engblom i slutminuten, frustration kallas det från ett förlorande lag som är påväg ner men det är väl även en farmarklubb till Djurgården med?

En match som sitter på näthinnan är givetvis matchen mot Leksand men även den mot Mora med 5800 personer på Hovet som skapade en magisk stämning. Trycket som var där håller Elitserieklass och det är det vi strävar efter men personligen gillar jag bortamatchen mot Borås. Passion, kastade handskar, utvisningsminuter och adrenalin. Är detta receptet för en spännande kvalserie frågar jag då mig?

Finns det något kvalserieskägg? Jag har börjat samla på det...

6 Dagar kvar till en semester som varar fram till kvalserien, skall försöka scouta en eller annan Thailändsk ishockeyspelare, hittar jag ingen så blir det ett flertal Singha för mig istället.

Nu är det dags för förberedelserna till matchen som kommer idag, skall äta frukost.

Vi ses på Hovet.

/Tommy Saari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0