AIK vs Bofors



Äntligen fick vi igång datorn så vi kan komma med rapportering från matchen mellan AIK och Bofors, efter 9:35 åker nummer 58 Anton Gustavsson ut i Bofors för roughing då han från båset drar en klubba i nyllet på Johan Ryno.

Bloggtrion Charlee, Lukas och Tommy sitter på läktaren trogna och följer matchen och det kommer fortlöpande uppdateringar.

Efter 11.35 står det 0-0 och det är endast 10 sekunder kvar på utvisningen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


17:55 åker nummer 10 i Bofors 2 minuter för interf.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-0 AIK

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-0 Kommer genom nummer 16 Johan Ryno med ass av Nummer 92 Jonas Westerling och nummer 6 Dick Tärnström efter 19:46 in på första perioden.

AIK Vinner första perioden med 1-0.  Skotten 17-2 i första perioden samt att utvisningarna vinner Bofors med 2x2 medans AIK klarar sig utan besök i bus-båset.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andra perioden är igång

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


10:40 Tärnström utvisad 2 min för tripping

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noterbart:  Leksand leder i den andra perioden över Sundsvall med 6-0 i den andra perioden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18:43  Dick Tärnström utvisad för andra gången idag, denna gången för  interference.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-0 och andra perioden är slut.  3x2  utvisningar för AIK och ingen för Bofors.  Skotten vinner Bofors med 9-4 i denna perioden.

AIK kontrollerar matchen trots att Bofors skapar lite mer chanser än AIK, mitt tips på 4-1 ligger inte långt borta men Lukas som har 3-1 kanske kammar hem vårat interna tips på en tjuga per man.

Charlee har 7-1.............

Växjö vs Västerås står 2-2 i skrivande stund.

Lite magert med folk tyvärr, jag lovade mig själv att vara med en puckkastning men nu är man inte tillbaka förrän kvalserien, det blir en puckkastning då skall jag lova er.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förbannat, Julia skulle dra med mig Charlee och Hanna-Sara på puckkastningen. När vi väl kommer ner så är puckarna slut. Det får nog bli kvalserien i alla fall.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3:50 in på tredje perioden gör Daniel Bång ett underbart tekninskt nummer och spelar fram Sandberg till en mycket bra chans.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12:10   Nummer 21 i AIK Christian Sandberg utvisas i  för Hooking.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13:56 2-0 I spel 4 mot 5 kommer AIK i en kontring och Engblom stannar upp framför mål  iskallt och spelar pucken i sidled till nummer 19  Tobias Eriksson som lägger in pucken retligt enkelt. Andraass kommer från nummer 4 Öset, Ishockey när den är som allra bäst. Bofors tar time out med en gång efter målet.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15:34  3-0

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3-0 Kommer genom nummer 92 Jonas Westerling Ass kommer från nummer 19 Tobias Eriksson.

AIK spelar riktigt bra i sina kontringar, i skrivande stund har dom ytterligare en chans att öka på sin ledning.

Mina 4-1 ligger nära till hands, ge mig ett mål till så vinner jag interntipset.

16:34 Boforsutvisning för Hooking.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4-0 i PP efter 16:55 genom Daniel Bång efter Ass av Sandberg och nummer 45 Sav....-Nagander.

Interntipset leder jag men jag och Cee har en internmatch i vem som gör flest poäng av Bång och Beck, jag är skyldig Cee 20 :- som det ser ut nu....

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slut.

Nu måste jag få spy ur mig lite, sitter och skriver på pressläktaren efter slutsignal om matchen som varit och tro fan att datorhelvetet hänger sig. Först slutar mitt mobila bb att fungera sedan fryser min dator då man hittar ett trådlöst som inte är lösenordsskyddat så detta inlägg fick vänta tills man kom hem.

Som ni alla vet så vinner AIK med 4-0 och segern var egentligen aldrig hotade förutom då man knappt skapar något i andra perioden och då Bofors får iväg en del skott som utmärkte målvakten Holmgren lugnt kunde mota bort.

AIK spelar som man alltid gör i Hovet och det är med ett stort lugn och ett enormt självförtroende, ingen kommer till denna borg och visar oss var skåpet skall stå.

Jag och Charlee har en internmatch där vi tippar om vem som gör mest poäng mellan Beck och Bång, jag torskade idg så ni vet vem jag har tippat på. (Beck för helvete vinn tillbaka mina deg)

Dock så vann jag interntipset mellan 5 stycken tippade så det blev seger samt 80:- plus i kassan.

Mathen då? Jo, den var underhållande. Vi råkade även se en viss dörrvakt som gärna syns i media och lyckades kommentera hans "live" blogg under matchens gång.

Planens 3 giganter kommer enligt följande.

1. Fredrik Holmgren som för andra matchen i rad håller nollan med ett stort självförtroende på isen och som spelar enormt lugnt och förtroende ingivande. Det spel som Holmgren visar upp gr att avsaknaden av Heino blir allt mindre. En redan hög räddningsprocent har nu blivit ännu bättre och Allsvenskans två bästa målvakter figurerar i AIK.

2.Tobias Eriksson som med ett mål och ett ass ser till att vara en stark bidragande orsak till tre poäng idag. Spelar bra över hela isen och höjer formen lagom till slutet på säsongen. Skall bli intressant att följa Eriksson under slutet.

3. Daniel Bång som med ett ass och stort AIK hjärta kämpar sig in på denna plats strax före Johan Ryno. Bång blandar kämparglöd med bländande teknik idag och gör en bra match som han har gjort större delar under säsongen. Dock så kostade den jäveln mig 20:-, skall kräva han på dom nästa gång jag ser honom. Han var ju varm i musklerna när jag såg honom och själv hade jag inte värmt upp. (sedan är han en halvmeter längre och mer vältränad men det här inte hit)

Strax utanför är Johan Ryno som verkligen visar klass efter sin fotskada, fortsätter han på detta sätt så kommer han bli en stor tillgång framåt 14:e Mars.

På återseende....

/Tommy Saari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0