Jag bryter ihop och kommer igen.....


Gårdagen var väl ett inferno av känslor. Först gör Sandberg iskallt 1-0 efter bara en minut drygt och känslorna var på topp. Det kändes verkligen som att det skulle bli en rolig kväll. Men säga vad man vill om Malmö (och det finns massor att säga) men när dom skickat iväg sina legoknektar som endast spelar för pengar så finns det helt plötsligt hjärta för klubben.

Jag är så splittrad efter spelförvandlingen och den torsk vi åkte på. Visst saknade vi Tärnström och Heino, men det vette tusan om dessa hade kunnat göra något åt saken igår. Malmös spelvändningar var grymma och när våra backar inte hänger med, då går det käpprätt åt skogen. Varför dom inte hängde med, det har jag tyvärr inget svar på.

Är fortfarande väldigt optimistisk, för det lag, som spelar idag är inget legoknektslag. Det är spelare med massor av hjärta och den här förlusten sätter nog sina spår hos spelarna. Tror att många rannsakar sig och funderar på vad som verkligen hände egentligen.

Man kan inte döma ut enskilda spelare i en lagsport. Det är fel, tokfel. För det är laget som ska göra jobbet, så varför ska man döma ett fåtal när det är laget som är det viktiga.

Igår fungerade det inte, fast det såg så lovande ut. Det jag kunde se igår, var att det var en hel drös med spelare borta igen och att tränarna inte plockat med sig några juniorer. Det är inte så konstigt i sig med tanke på att junisarna har match i dag (lördag) mot Timrå borta, vilket får mig att fundera på hur mycket Jocke Strandberg (andremålvakt igår och förstemålvakt i J20) får resa och om han verkligen är med mot Timrå.

Det är som sagt bara att bryta ihop och komma igen. Alla som sett laget den här säsongen vet vilken kapacitet laget har och på onsdag är det match igen inför fullsatta läktare på Hovet. Leksand är åter på besök och det kan bli magiskt. För mig spelar det mindre roll om vi vinner på onsdag, men visst vore det skönt. Bättre att vagga in Leksingarna i en falsk säkerhet.  Oavsett hur det går i matchen (okej, visst vill jag se en vinst) så hoppas jag verkligen att alla ger ”superstars” en lektion hur det ska låta i en klack utan trumma. För den där trumman som några envisas med att ha på Hovet är helt förkastlig. Vi är bättre än så och det ska vi visa på onsdag.

Nä, nu ska jag bryta ihop lite till, för att sen komma tillbaka på onsdag.

Väl mött på Hovet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är helt hopplös som skribent, ordbajseri bara. Skärpning

2009-02-15 @ 04:28:57
Postat av: Gnaget

Håller inte med. Fortsätt skriv om AIK!

2009-02-15 @ 11:24:49
Postat av: Marie

Så länge jag skriver egna tankar och inte är styrd av någon så kanske det blir tråkigt för vissa att läsa.

2009-02-16 @ 16:50:08
Postat av: Joakim

Töntkommentar av anonym. Du är en dålig kommentator.



Marie,



fortsätt att skriva! Det är högst uppskattat.

2009-02-17 @ 12:41:49
URL: http://www.producenten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0