I huvudet på en Halmstad BK Supporter

Premiär och bortaresa. En premiär är alltid en premiär sägs det. Sen ur vilken synvinkel man väljer att kolla är en annan sak. Jag väljer att se från mitt håll. Det är det som jag känner till bäst. Har tyvärr aldrig varit på Råsunda och det skäms jag lite för. Men nu är det alltså dags. Ett Råsunda som kommer innehålla 20-25 000 råttor. Har någon ringt Anticimex? På bortasektionen kommer det finnas 50-75 supportrar som håller på bortalaget. Vi kommer att vara i underläge vad det gäller antal men hjärtmässigt vinner vi med hästlängder. För vad är egentligen störst? Att hålla på en klubb som har flest supportrar på arenan eller att stå där själv med sina fem kompisar och heja fram sitt lag. Tror inte att en gnagare hade kännt sig så väl till mods om han var själv på en bortasektion. Dock är det annorlunda för oss som inte har det där massiva bortaföljet, tyvärr kan jag dock säga. Ser helst att vi också hade haft 1-2 000 med oss på bortamatch. Vi är få men vi är jäkligt stolta över vad vi står för.


 Som sagt är det nu premiär och AIK tar emot Halmstads BollKlubb. Ett lag som alltid är svårt att tippa. så aven för oss som är supportrar till Klubben. Antingen är man lyrisk och tippar guld eller så är man mer pessimistisk än Butter i Snövit. Topp4 ska HBK klara av i år. Sen om det blir högt upp bland de fyra eller långt ner vågar jag inte tala om. Det får framtiden uttala. Men före AIK kommer vi komma, var så säkra.


Matchen då. AIK har haft premiär hemma ända sedan 2002. Inte en seger i en allsvensk premiär sedan 2004 då man slog GIF Sundsvall med 1-0. Kan inte säga att AIK är ett bra premiärlag egentligen. Men nu har man då ännu en gång en premiär hemma. Nu mot mitt älskade HBK som kommer göra allt för att åka hem till den underbara västkusten med 3 pinnar. Vi på bortasektionen kommer göra allt vad vi kan för att hjälpa våra hjältar. Dock säger min realistika del av hjärnan att 1-1 är ett resultat som inte är allt för tokigt att tippa på. Men men. söndag klockan 16.55 vet vi hur det har gått.

Väl mött på Råsunda och låt nu bästa lag vinna, som vi allla vet att det är HBK.


Jesper Uhlén Ordförande BollKlubben Support

Kommentarer
Postat av: avslagen

Vem fan bryr sig?

2009-04-04 @ 09:10:52
Postat av: Filip

Who gives a shit.

2009-04-04 @ 11:14:39
Postat av: Mark

Vad är det här för jävla SKIT?

2009-04-04 @ 14:03:23
Postat av: Marcus Å

2009-04-04 @ 15:45:41
Postat av: Marcus Å

Måste vara ett sent 1a-aprilskämt.

2009-04-04 @ 15:46:04
Postat av: Anonym

Stick.

2009-04-04 @ 18:40:10
Postat av: Filip

Han kan ju inte ens stava till AIK.

2009-04-04 @ 23:51:04
Postat av: JL

Woho ni har liten klack...?

2009-04-05 @ 01:30:25
Postat av: aDDe

men de e ju ironi era tröga jävlar

2009-04-07 @ 00:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0