Time For Derby (1)


Jag kan tänka mig att de allra flesta AIK:are bär runt på samma känsla just nu, låt det bli måndag!! Oftast är måndagen en dag fylld med mild dödsångest för att en arbets-/skolvecka stundar, nu är måndagen fylld med hopp och obeskrivlig förväntan. 

I väntan på Derbyt och i väntan på magin så tänkte jag slänga upp lite AIK- klipp från youtube som jag rankar högt. Allt för att stilla derbyhungern. Fem stycken publiceras här, ytterligare 5 kommer att publiceras senare tillsammans med AIK Medias resereportage från Sirius- AIK. 

Jag tänkte börja med Trubadurens- Varje Andetag. Låten är, precis som alla trubadurens övriga låtar, sjukt politiskt inkorrekt men den framkallar så mycket känslor. Har haft den på repeat den senaste veckan. "Varje Andetag" ramsan är för övrigt min personliga favorit! Glömmer aldrig gåshuden som just den ramsan framkallade efter att AIK vände 0-1 till 2-1 mot Hammarby 2007. 



 Varje Andetag- AIK Trubaduren. 


Nästa klipp är från DIF- AIK 2006 (0-1). Fullkomligt magiskt tifo. 



AIK- Barcelona, Champions League 1999. Nebojsa Novakovic. Ni vet kanske hur det ser ut...



AIK- Hammarby 2004. Ett AIK utan självförtroende kämpar för överlevnad i Allsvenskan och laget möts av Oasis texten "Some might say they don't believe in heaven, go and tell it to the man who lives in hell". Lite folk på Råsunda, men spelarna fick ett grymt proffsigt och känslomässigt välkomnande. 




Ett reportage (av TV4) om AIK:s nergång till Superettan och återtåget till Allsvenskan. Musik: Coldplay- Fix You. 


Kommentarer
Postat av: Filip

När kommer reportaget från Sirius-AIK?

2009-05-17 @ 19:17:55
Postat av: Anonym

vad heter oasis låten som tifot är byggt på?

2009-05-17 @ 22:23:01
Postat av: Lukas

"Some might say"- Oasis.

2009-05-17 @ 22:24:44
Postat av: Isa

DJURGÅRDEN, DJURGÅRDEN, DJURGÅRDEN

2009-05-18 @ 17:17:33
URL: http://thebigcitylife.blogg.se/
Postat av: Larry

Sköna minnen. Hugger fortfarande till hjärtat när man minns stölden av Alan sairs efter Nebos lobb.

2009-05-19 @ 21:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0