En dag med...


Igår var det en väldigt speciell dag, minst sagt. Dagen började tidigt och slutade även allt för tidigt. Mitt uppdrag var att följa med Björn Wesström en hel dag, något som gick alldeles utmärkt fram till klockan 18.00- då tog matförgiftningen fart. Årets mest otajmade händelse om jag ska fatta mig kort. Men "En dag med Björn Wesström" kommer nog bli riktigt intressant för er tittare. Håll utkik under dagarna som följer, klippet lär landa på hemsidan under torsdagen eller fredagen.


Speciellt var det även att se Henok Goitom i AIK uniform på Karlberg, lite surrealistiskt faktiskt, Goitom (född 84) har ju trots allt nätat några gånger i La Liga för bottenlaget Valladoid iår. Inte fy skam, verkligen inte.
(Sidospår: Peter Kisfaludy var nära att värva Goitom 2003, men Henok valda Udinese). 

Fast det mest fascinerade är Björn Wesström och hans resonemang, jäklar vad man lär sig mycket under en dag med sportchefen.

För några veckor sedan så berättade Björn om en föroläsning han och Stahre hållit för en grupp företagare. Björn fick en hel del frågor som var relaterade till Ivan Obolo och hans förmodade flytt utomlands. Nästan alla påpekade att AIK skulle "sälja SM-guldet" om Ivan skulle skeppas iväg. Ett resonemang som jag nog kan relatera till rätt mycket. Men Björn tänker självklart lite annorlunda.


Björn ställde då en motfråga:

"Om ni kan lova mig att vi vinner SM-guld, så får ni värva vilken spelare som helst till AIK, för vilka pengar som helst"

Alla började ropa efter Zlatan och Cristiano Ronaldo (jag valde själv Cristiano Ronaldo när Björn berättade historien). Men efter ett tag så började folk tveka:
 "Det kan ju bli skador och sånt, kan vi verkligen lova att vi vinner SM-guld då?"
Något som jag själv inte kunde göra i alla fall.


Då sa Björn:
"Om ni inte kan lova att vi vinner SM-guld med Cristiano Ronaldo, hur kan ni då vara så säkra på att vi säljer SM-guldet om vi säljer Ivan Obolo."
 Som sagt, ett litet annorlunda tankesätt.


(Den här historien betyder inte på något sätt att vi har sålt Ivan Obolo, ville bara poängtera det. )

Om vi sedan ska koppla det vidare till Henok Goitom. Goitom är minst 10 klasser bättre än allsvensk klass och med andra ord är det en helt omöjlig spelare att knyta till AIK i nuläget. Men både jag och Björn kunde konstatera att han inte stod ut ur mängden under hans första träningspass. Självklart krävs det tid att anpassa sig, självklart är det hans första träningspass, men ändå. Det ger i alla fall mig en tankeställare. Fotboll är mycket mer komplext än vad många vill göra det till. Björn påpekade med ett leende att fotboll är inte lika enkelt i verkligheten som på Fotball Manager, bara att hålla med.


Jag tänkte även passa på att flagga lite för det senaste klippet på AIK Media. Där får ni följa damernas uppladdning inför AIK- Hammarby. "Reportaget" är lite tunnt om jag ska vara ärlig, men kolla i alla fall uppladdningssnacket av Patric halvvägs in i klippet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha... Men för fan Lukas, vad åt du egentligen? Missade du alltså hela hämtningen av Dulle på kvällen? Jobbigt med klen mage, hihi, men mycket bra skrivet!

Postat av: Tove

Kan du inte skriva lite mer om vad det går för rykten kring Obolo och hur våra eventuella chanser ser ut? Jag sitter tämligen avhakad ute i bushen med dåligt nät och dålig tillgång på tidningar.



Tack på förhand! :)

2009-06-24 @ 22:06:16
URL: http://snovas.blogspot.com
Postat av: tove

Ha en bra sista prakour träning! c: bloggbesokare.se

2012-11-03 @ 15:45:24
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0