Back in town



Fick idag skäll för att Blackbeat varit deppad ett tag, ja liksom lite nere......

Det stavas POLLEN, denna lilla skit som kan störa så mycket är aldrig kul och speciellt inte för oss män som inte klarar detta med pollen.

Förlust senast mot Henkeborg och jag tycker inte det var något att snacka om, Hif och speciellt denna Henrik Larson var numret för stora, Lantz vann allt på mittfältet och Pierre Bengtsson kunde inte rikigt hänga med i tempot, men just den matchen var nog lärorik för denne unge U-21 man, förluster är den tuffa lärdomen i en fotbollspelares karriär.

Jag spelade veteran match mot en del gamla hjältar, vi torskade med 5-1 och jag blev fult tacklad av Gary Sundgren i en situation där jag redan spelat bollen vidare och han kom in försent, galning tänkte jag och sparkade mot hans hälsenor med vilje i andra, i situationen efter fintade jag en glidtackling när han hade bollen och han hoppade undan så att bollen rullade till inspark för oss, jag hånlog och han muttrade något........hey jag är AIK med.

Skadeläget i AIK är åter igen under fokus med all rätt: Atta, Pertan, Kaká, Thorsten,Skywalker mfl.
Men nu knyter vi näven och bara kör, sådan är ju fotbollen.
Imorgon är det åter till kontoret efter några dagar på SAS, bla blev jag uppsagd på SAS efter 10 år där vilket suger hårt så u ska man hitta nytt arbete igen.

Ska vi nu se framåt mot en bra match på Tjångavallen och 3 enkla poäng eller blir det nerv toppat med infarkter?

En rolig grej som hände på AIK dagen då jag spelat klart matchen var att jag vandrade bort mot omklädningsrummen och alla ville ha autografer av de gamla hjältarna såsom: Adde, Mjällby,Kindlund,Leback (ej Gary(Kari)
Nåja, när jag närmade mig stod Saleh och Lundberg och ropade: Charlee, Charlee.....kan man få en intervju?

Hög humor.........

Hög humor 2: Några ungar ville han min autograf med, jag ifrågasatte inte det alls utan skrev som den stjärna jag är(?)




Mot seger ikväll lads......

mitt tips: 1-4
Obolo,Burgic 2 och Jonsson på straff

Kommentarer
Postat av: #1

Vad är det för fel på vår kapten? Insjuknat nere i skåne...låter drastiskt.

2009-05-05 @ 19:48:27
Postat av: nilsson

1-0 förlust mot ett effektivt Trelleborg. Var var kraften på mittfältet, var var press på bollhållare? Ser onekligen inte bra ut. Även om Bojan var ok idag så saknade man Tjernas energi på mittfätet - läs krigarmentalitet. Det här är en säsong som kan sluta riktigt illa. Saleh, Bengtsson, Bojent håller inte måttet - för veka, finns ingen kraft i dem. Och idag var Kenny riktigt dålig. Både Bojan och Ortiz hamnade för långt ned i banan. Många av AIKs avslut går 20 meter upp i luften. Är man proffs så måste man behärska avsluten bättre, bollarna skall in på ramen. Var fanns löpviljan som vi såg i matchen mot Kalmar? Orkar inte våra proffs? Vad felar? Vi behöver en kreativ offensiv mittfätare som kan göra insticken. Och vi vill se löpvilja. Mittförsvaret var överraskande instabilt. Det ser illa ut - truppen håller som helhet inte måttet. Av vad vi såg idag så tror jag aldrig att vi klarar Stahres mål om att komma minst 4:a. Vi räcker helt enkelt inte till. Det är den nakna sanningen.

2009-05-05 @ 21:53:51
Postat av: Filip

Ja se verkligen fram emot när Kevin Walker är tillbaka.

2009-05-05 @ 23:12:00
Postat av: Mattias

Inte alls rolig förlust, kommenterat mer på bloggen...

2009-05-05 @ 23:33:30
URL: http://mattiasgrangzell.blogg.se/
Postat av: Mattias

Fan, var på plats och det var INTE kul. Kolla bloggen för mer kommentarer.

2009-05-05 @ 23:35:54
URL: http://mattiasgrangzell.blogg.se/
Postat av: patrik

Är man proffs och tränar fotboll nästan varje dag så ska man fan klara av att slå en passning på 5 meter. Det klarar ju till och med min farmor av.Det spelet som visats upp i år är ju skandal dåligt för fan.

Det är ju löjligt att se. Skärpning AIK

2009-05-06 @ 00:49:32
Postat av: nilsson

Som ni ser är jag mycket kritisk till matchen mot Trelleborg (som spelade bra och effektivt). Okej att många av AIK pojkarna (som är helproffs) inte räcker till kompetens mässigt. Men en sak kan man alltid kräva - och det är attityd och stark löpvilja. Om man inte orkar eller vill så skall man heller inte spela i AIK. Ställer inte AIK ledingen upp på dessa två enkla önskemål från sina fans så tänker åtminstone jag sluta upp med att engagera mig ekonomiskt i klubben. Varje år satsar jag minst 10.000kr på AIK - till vilken nytta då? Ett lag som inte ens vill eller orkar löpa. Tjerna må vara oteknisk och enbent men han vill och kan löpa. Jag är villig att välja honom framför många andra s.k. talanger

2009-05-06 @ 08:31:24
Postat av: ludde

Dåligt tippat Charlee

2009-05-06 @ 17:00:41
Postat av: AIK oG

Det vissa glömmer bort.. Okej spelarna är proffs men dom är oxå människor och inte några robotar. Alla kan ha en dålig dag ( förutom fotbollspelare ) ...

2009-05-07 @ 17:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0