Alicante, dag 3




Jag hade precis återhämtat mig från gårdagens förnedrade tunnel när "Lollo" bestämde sig för att visa sina konster igen, någon minut senare hade jag både ramlat och blivit rundad ett antal gånger. Katastrof! Vi får verkligen hoppas att alla backarna i damallsvenskan spelat någon säsong i Brommapojkarnas 27e lag (där jag höll till under min karriär), för då kan det nämligen bli lekstuga i år. 

Damerna har nu tränat klart för dagen och är för tillfället iväg på någon sorts teambuilding nere vid stranden. Träningstiderna har blivit lite rubbade eftersom Hammarbys damlag befinner sig på exakt samma hotell, och tränar således på samma plan. Kanske blir jag anlitad av tränarteamet för något sorts spioneringsuppdrag. Stämningen lagen emellan är faktiskt ganska avslappnad, har betydligt svårare att se Pavey och Chanko stå och konversera i hotell lobbyn...

Idag var det dags för en dubbelintervju med Patric och Hasse, något som skulle visa sig vara svårare än väntat. Det dynamiska tränarparet tar nämligen varje chans dom får att pika eller hacka på varandra och därav blev det mer en skrattfest än en intervju. Men alla tre tog sig i kragen och slutprodukten blev riktigt bra. Det är enormt svårt att tänka sig att Patric endast är 22 år, den mogenheten (kanske inte alltid är ett påkopplat karaktärsdrag) och det engagemang som han utstrålar är det inte ofta man ser. AIK är i riktigt bra händer.




För övrigt så gav jag uttrycket "intervjuarm" (påhittat av undertecknad) ett ansikte idag. Intervjun med Patric och Hasse varade i ungefär 30 minuter, i 29 av dessa så satt jag med en sträckt arm, fy tusan vad jobbigt det blev mot slutet. TV-hiten Robinsson har ju tidigare använt "intervjuarmen" som ett tävlingsmoment, kanske är dags att söka dit?


Jag kan såhär efter några dagar konstatera vissa saker:

Patric Jildefalk är på många sätt väldigt lik Rikard Norling...

Lollo Fors är damfotbollens svar på Zlatan...

Jag hade inte velat stå i muren om Emilia Appelqvist var frisparksläggare...

Att Hasse väger upp sin korthet med att vara mest högljudd, i alla sammanhang..

Jag ska nog inte låna ut kameran till Emma Lundh...

Att pensionärerna på hotellet har en tendens att överanvända sin parfym...

Under mina intervjuer såhär långt har ALLA poängterat att AIK spelar en offensiv och underhållande fotboll...



Tack för mig! 
Sembrant är tillbaks framför datorn ikväll. 
//
Lukas


Kommentarer
Postat av: Bateman

Vem är de på bilden?

2009-03-19 @ 18:58:17
Postat av: 165 dalen

Mer lukas, han den där herrfotbollsbloggaren är dåligare, lukas är bloggarens pappa!!!

2009-03-19 @ 22:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0