Alicante, dag 5

Gröna foppatofflor? Är inte det världens i särklass fulaste skor? Dessa skor, troligtvis skapade av djävulen själv, är ett återkommande problem i min annars felfria vardag här i Spanien. Eftersom vårt hotell ligger i närheten av en fotbollsplan, så blir det även ett så kallat ”fotbollshotell”, som består av pensionärer och andra fotbollslag. Det är just  dessa  fotbollslag som väljer att sätta på sig uppfinningen direkt från helvetet. De andra lagen här på hotellet, har precis som Linda beskrivit tidigare, präglat vår vardag.  Jag har nu på slutet av vistelsen börjat utreda vissa saker kring de andra lagen. Här kommer rapporten:


[090320] 

De som jag tidigare benämnt som Tyskar och Linda även kallat Italienare är….(trumvirvel) Schweizare. Detta anonyma vi-har-bara-chocklad-och-Federer land har uppenbarligen även lyckats fostra ett irriterande fotbollslag. Jag kan kort sammanfatta deras beetende såhär långt:


Nikotin. Alkohol. Sippa på en latte vid poolen. Sjunga med i skadligt hög RnB musik. Sjunga med i skadligt hög RnB musik en meter från min balkong. Göra patetiska raggningsförsök på 90% av alla damspelare.


Det senaste, som jag genom mina fantastiska reporterkvalitéer tagit reda på, är att det nu har tagit på sig det oförlåtliga attentatet mot Patrics hotellrum.


En av ledarna för laget, som fick lite blogguttrymme den första dagen, har jag även gjort lite bakgrundscheck på. Ledaren är tydligen målvaktstränare och även gammal spelare i Slavia Prags A-lag på 60-talet. Namnet finns tyvärr inte kvar i minnet, annars hade lite wikipedia research varit på sin plats.


Nu kanske ni tror att det är Basel eller Grasshoppers som är på besök. Men laget spelare i division fyra och betalar för sitt så kallade träningsläger ur egen ficka.



Nog om Schweizarna. Idag är det dags för hemresa, något som skapar en hel del sista minuten stress för damerna. Kläderna ska ner i resväskan och brännan ska bli fin och jämn, det sistanämnda står självklart för merparten av stressen.

En annan sak som jag noterat är att det finns riktigt sköna ”nej vi idiotförklarar inte dig” skyltar här i omgivningen. Checka bara den här:

 


Sedan finns det två som är lite mer av ett mysterium, på avbytarbänken vid träningsplanen finns det en lapp med texten: ”ät inte nötter” (skriven på  spanska, men den hade likväl kunnat vara på svenska, praktiskt taget halva pensionärSverige bor här nere just nu).

Den andra, som sitter vid kaffeterian/baren vid planen, är kanske mest oförklarlig: ”inga svordomar i baren”.


För att behandla det sportsliga lite också, så måste jag säga att det har varit ett intressant läger. Det ledarskap som Patric och Hasse visar upp, är onekligen imponerande. De lyckas blanda humor och glädje tillsammans med utvecklande övningar och taktiskainstruktioner.


Rent spelarmässigt så har lill-Marta/Zlatan imponerat. Lollo har faktiskt stått som vinnare i alla 7 vs 7 matcher.  Emilia Appelqvist har även hon gjort ett starkt intryck, genom att placera stenhårda skott i krysset ett antal gånger. Imponerande. Hanna Folkesson är den tredje liraren som visat upp sig, bland annat genom att visa en jämn och stabil form i ”träffa ribban” tävlingarna.


Idag fick även Linda Sembrant och Annica Sjölund prova på rollen som reporter, intervjuoffret var reportern själv (jag), som till och med fick svara på frågan ”morgonmys eller kvällsmys?”. Mer än så får ni inte veta.

Nu är det snart hemgång, något som känns lite lättare då Schweizarna har börjat spela strandtennis i lobbyn. Vad i helve*te?


Jag riktar även ett STORT tack till Linda Sembrant som hjälpt till med att skilldra träningslägret. Världsklass. 


Lukas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0