Thorsten från Malaga....Dag 3 del 1.



Bakom kulisserna på Gran Hotel Benahavis
När jag fick frågan om jag vill blogga här nedifrån fick jag vissa instruktioner, en av dessa var att rapportera vad vi gör på vår fritid här nere. Vilket otroligt ointressant ämne kände jag spontant. Vem f*n bryr sig om vad som sker inne på hotellrummen. Men eftersom jag ser mig som en skrivande riddare i AIK-fansens tjänst och inte som någon bortskämd journalist så ska jag självklart ge mig i kast med att avslöja vad en fotbollsspelare gör när han inte trixar med lädret.

Vad gör vi då? Utan att ha några vetenskapliga belägg för detta så är min gissning att film är det som dominerar vår fritid här nere. I var och vartannat rum du kliver in i, ligger en spelare på sängen med ögonen fixerade vid dataskärmen. Min rumskamrat Jos har redan avverkat ett tjugotal filmer känns det som. Han är också väldigt noggrann med vilka betyg han ger filmerna. Både Slumdog Millionaire och Gran Torino har han faktiskt gått hårt åt (Betyg 6,5 av 10). Andra gör filmtittandet till en mer social verksamhet. På bilden ser ni t.ex. Nisse, Lee och Kenny njuta av en trevlig dokumentär tillsammans.


I övrigt kan man hitta folk utspridda runt om på hotellet. Mutumba hade en lite musikhörna i hotellets trädgård där han, Walid och Viktor diskuterade livets stora frågor. I samma hörn kunde vi också hitta vår underhållande naprapat Luis och nya målvakten Milos.

I hotellreceptionen hittar vi de med en grav form av internetberoende. Här samsas Facebook-junkiesarna med mailfanatikerna och en och annan ”måste-läsa-sportbladet-två-gånger-per-dag”-fantast. Denna skara inkluderade under gårdagskvällen sådana som Bojan, Pontus, Örlund och jag tror Ortiz skymtade förbi. Självklart är jag själv den största boven av alla och har redan förbrukat mer internettid än alla andra tillsammans.

Sist men inte minst finns det några spelare som faktiskt ägnar en tid åt studier. Skämtar han tänker ni nu? Den ena studiecirkeln består av killarna som vill ha körkort. Där ingår CH och Kevin, den sistnämnde hittade jag igår mitt inne i ett ”låtsas” teoriprov. CH:s bilstudier flyter på och när vi kommer hem är det halkbana som gäller så det är nog inte omöjligt att vi snart får se oss lite extra över axeln i Solnatrafiken.

Men Playstation då undrar ni nu? Är det ingen som spelar Playstation? Detta fundament i varje seriös fotbollsspelares vardag. Efter noggranna efterforskningar kan jag säga att det inte verkar som någon har med sig Playstation hit. I Sydafrika var både Playstation och Nintendo Wii med men här i Malaga är det enda som skett i spelväg ett parti Maxi-Yatzy igår efter lunch. Hur vi spelare hanterar denna abstinens kan jag inte svara på, det får bli en senare fråga. Kanske resulterar det i en rejäl urladdning i eftermiddagens match?

Där fick ni lite mitt-på-dagen läsning att försjunka i. Hörs ikväll då en dagsrapport med matchfokus dimper ner!
/Thorsten

Kommentarer
Postat av: Xalle

haha det är världsklass på ditt bloggande totte

2009-03-17 @ 13:05:37
Postat av: Lasse

Torsten, många stora tack för ditt ypperliga och roliga språk!



//L

2009-03-17 @ 13:48:44
Postat av: Per



Underbart skrivet! Mer mer mer...!

2009-03-17 @ 14:19:20
Postat av: Jacob

Klockrent! Bloggande på högsta nivå!

2009-03-17 @ 15:18:52
Postat av: Norra stå!

Klockrent som vanligt! Micke mot skytteligaguldet med en sylvass penna i handen =P

2009-03-17 @ 17:11:12
Postat av: Pärre

Haha det här är skitbra. Vilken grej!

2009-03-17 @ 17:38:04
Postat av: Anonym

Pärre.. Hur menar du nu? Drar du paraleller mellan AIK och skit, du härdar inte oss.



Jag ska dra en paralell för dig din snyltare.. Du är inte välkommen här om du bara ska ge tjuvsmällar mot våra spelare.

2009-03-17 @ 22:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0