Thorsten från Malaga dag...6



Fallskärm i Malaga och ingen ananasjuice för Thorsten

Det är varmt idag. Väldigt varmt till och med. Det är därför jag just nu väljer hotellrummets skugga istället för poolområdet. Mitt pigment är allt annat än lämpat för sol. Blir röd i ansiktet bara av att titta på en solig väderrapport på SVT. Vissa andra ligger dock vid poolen och klämmer in ett antal soltimmar. Tänker inte droppa namnen på de största soldyrkarna, ni får kolla på Svenskafans intervjuer istället och gissa.

 

Förmiddagen var ledig. Eller var det träning? Minns knappt för det gick så otroligt dåligt för mig och mitt lag att jag redan förträngt det. Alla minnen av dagens träning har paketerats långt bak i någon djup håla av hjärnbarken. Förmodligen kommer någon om 10-15 år hitta mig gråtandes i fosterställning på en fotbollsplan när minnen av den här träningen väller fram. Kul också att dagens träning filmades. Just nu tror jag tränarstaben sitter i telefonkonferens med Björn W och försöker sälja det svarta laget till något lag i en liga på fotbollens bakgård. Eller Sverige kanske är fotbollens bakgård?

 

Om någon timme blir det jogg och styrka med Thomas L. Thomas bjöd för övrigt på en fallskärm igår. Det var Kenny som fick ta på sig fallskärmen och köra löpträning. Det såg en aning komiskt ut. En kraftig kastvind och Kenny hade vart i Nordafrika nu.

 

Igår vid lunchen frågade jag Pertan om han kunde skicka ananasjuicen. ”Den är ju inge god”, svarade Pertan och fortsatte äta utan att skicka den.

 

En djup konversation mellan Kenny, Nisse, Lee, Örlund och mig efter lunch. Frågeställningen var vilken person, död eller levande, vi helst skulle vilja träffa? Det haglade förslag, allt från bin Laden till Hitler eller varför inte Pol Pot eller Hugh Hefner. Även Patrik Sjöberg nämndes, fråga mig inte varför. Personligen skulle jag gärna träffa han/hon som kom på idén med sådana där ”Ringa-in-och-gissa-ord-på-tv”-program. Eller personen som kom på idén med pålagda skratt på komediserier. Onda människor.

 

Markus Jonsson får här med sin upprättelse när det gäller restaurangen och Michelinguiden. Det här klistermärket sitter vid entrén till hotellet. Om det innebär att restaurangen håller samma klass som Operakällaren låter jag vara osagt men jag förstår i alla fall vart Jonsson fått sina tankar ifrån.

 

 

 

Imorgon är det sista träningen vid 10.00 och sedan avfärd från hotellet runt 14.00 mot flygplatsen. Vi får se om jag hinner komma med någon sista rapport från Malaga. Om det här mot all förmodan skulle bli mitt sista inlägg hoppas jag att ni känner att ni under den här veckan nästan varit med i Malaga. Ni ska ha den där, ”fan-måste-jag-gå-tillbaka-till-jobbet-på–måndag känslan”.

/Thorsten  


Kommentarer
Postat av: Jeppe

Lysande bloggat, man tackar!

2009-03-20 @ 18:39:35
Postat av: Roger Ericsson

Jag vill bara tacka för alla underhållande blogginlägg som du bidragit med. Om du har lust att fortsätta blogga skulle jag och nog många till bli glada.



Mvh Roger

2009-03-20 @ 19:40:36
Postat av: Mattias

NU JÄVLAR KÖR VI!

14 dagar kvar!

SM-GULD bara som räknas.

/ AIK!

2009-03-21 @ 03:18:27
Postat av: sigge

"Personligen skulle jag gärna träffa han/hon som kom på idén med sådana där ”Ringa-in-och-gissa-ord-på-tv”-program. Eller personen som kom på idén med pålagda skratt på komediserier. Onda människor." så jävla skön!

2009-03-21 @ 11:18:19
Postat av: Bex

Dröm Thorsten för jävla bra bloggat, du är redan nu en publik favorit på både Vaxö IP och Råsunda.

Hörs /Bex

2009-03-21 @ 17:13:43
Postat av: Peo

"den e ju inge god" haha riktigt härligt gjort av Per Per

2009-03-23 @ 09:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0