Resan avklarad och träningslägret igång!

Hola amigos! 

Äntligen på plats! Efter tre timmars flygresa till den Spanska östkuststaden, Alicante, och någon timmes bussresa till hotellet, Albir Garden, så är man framme. Förutom att jag var nära att tappa min plånbok på bussen så gick resan ytterst smidigt. Plats "F" (fönsterplats) bidrog till att jag sov bort 2/3 av resan samt att jag var tillräckligt vaken för att ta en liten rundtur i området. Fotbollsplanen (konstgräs) ligger någon minut bort och den övriga omgivningen består mestadels av barer och restauranger. Något som alltid uppskattas! Sen är det endast fyra kilometer till turiststaden Benidorm. Med andra ord så passar Albir Garden mig och anders h (som kom hit i lördags) perfekt. 

 

Så än så länge är allt positivt. 

 

Det enda negativa är att vi stötte på ett annat fotbollslag här på hotellet, det första intrycket vittnade om ett lag bestående av hormonstinna, sliskiga och stirrande tyskar. En av dom, troligtvis en tränare, kände sig tvungen att börja prata med mig.

-What sport do they play? (pekandes på truppen)

-Football

-Aha, okay, they look very nice! I don't know if they are any good....but they look very nice.. (alldeles för brett leende)

 

Vad ska man säga?

 


 

Imorgon, klockan halv 10, drar damerna igång med träningen och för min egen del så börjar arbetet med reportaget på allvar. 

 

Klockan börjar nu närma sig elva och det är dags att dra sig tillbaka till hotellrummet för att sova ut lite. Jag återkommer imorgon! 

 

(tyvärr så är internetuppkopplingen inte den bästa, så några bilder kommer inte upp idag)

 

Hasta luego! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0