Går tåget till Elitserien ikväll??

Ikväll är det match på Hovet mellan AIK och Rögle, det är ett Rögle som princip är klart för Elitserien men för AIK:s del är det nu sista tåget som går. Nere i Ängelholm så snurrades det utan desslike i AIK:s zon men frågan är om det har med bortaspelet, lång resa, Elitserien vs Allsvenskan eller helt enkelt bara en stor klassskillnad att göra? Alla vet att Hovet är våran borg och med stödet som finns där så är det inte många lag som åker hem med full pott. Ett kokande Hovet är en mardröm för alla motståndare, det är Power Play i varenda minut som spelare nummer sju sjunger och skriker.

Leksand som manglade sig igenom Allsvenskan har fått sig ordentligt med uppläxningar, lite flyt i sista hemmamatchen under grundserien men när det väl gäller då finns det inte många som kan rubba oss. Det tro fan att man blir taggad när det är ett par tusen på läktarna som står och skriker, sjunger och supportar våra krigare, vem fan skulle inte bli det.  Jag mionns särskilt hemmamatchen mot Växjö i grundserien då jag och Lukas sitter på läktaren med ytterligare 5500 personer, det är långt från fullsatt men stämningen är magisk. Långsidorna dras med i ramsorna, bortasupportrarna skickar sms till varandra för man hör inte vad man säger till varandra, det tror fan att man höjer sig ett snäpp.

Ikväll kan hockeysäsongen ta en jävligt tråkig vändning men jag tänker gå dit för att se till att det blir annorlunda, jag skall till Hovet ikväll för att supporta, stödja och hålla mina två förkrympta tummar för laget idag. Hoppas ni känner detsamma och ringer en polare, vän eller bekant för att ställa frågan:

-Tjena det är jag, skall du med och ta en öl och höja stämningen i Hovet för kampen mot Elitserien?

Det är magiskt när alla sjunger som mest, när man triggar varandra för att höja adrenalinet och visa passionen, man vill ju gärna hjälpa till på det sätt man kan, jag vill kommande säsong se ett AIK som spelar ett SM slutspel.

MEN, vad jag definitivt klarar mig utan är någon jävla pappskalle som kastar vatten in i bortabåset. Munhuggningen får Melin och Janne stå för men vi vinner inte ett jävla skit på att kasta in vatten eller dylikt mot bortabänken, vad är detta för sätt att SUPPORTA vårat lag på???
Vad tjänade AIK på detta beteende? Vad fan fick vi ut av detta? Blir man omtyckt av någon genom detta beteende, dina polare på 8 man kanske tycker du var ball för 20 sekunder men vid närmare eftertanke så är det så jävla idiotiskt.

Kom till Hovet och SUPPORTA och heja fram AIK till en underbar revansch mot Rögle ikväll.

Ses på Hovet grabbar och tjejer.

Mvh Tommy Saari

Kommentarer
Postat av: AIK

Skit ska skit ha!

2009-03-30 @ 12:15:47
Postat av: AIK

Pissa, pissa på, pissa på Janne K!

2009-03-30 @ 12:16:49
Postat av: PB

Nu är inte jag bekant med vem Tommy Saari är. Vore på sin plats med en liten presentation då jag tycker att hans krönikor har en liten väl låg och personlig nivå.

2009-03-30 @ 15:23:29
Postat av: Tommy Saari

Finns en presentation utlagd i tidigt skede från denna blogg. Kika över äldre inlägg.

2009-03-30 @ 15:52:48
URL: http://aikmedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0