Lite snack bara.....

Jaha, då var det dags för match igen, Tommy är i ladan och ska rapportera om läget från isen. Glädjande nyheter får vi från Sydafrika, det är liksom på gång nu och precis som vädret så går även AIK mot ljusare tider. De befinner sig alltså i en helt annan världsdel och njuter av det fina vädret samt att slippa vara på skytteholm antar jag. Pratade med Bojan innan han åkte, jag ville att han skulle blogga.....

- Alltså Charlee, jag hatar sådant där, vill inte skriva och kan fan inte heller. Kan du inte ta någon annan?

Jag svarade:

-Men så som du snackar är det ju bara skriva ner samma saker....

Hur som helst kommer inte Bojan blogga.....

Kan inte undanhålla er en rolig kväll vi hade hemma hos mig, jag bjöd in några AIK spelare på middag och framförallt en kväll fylld att spela PRO, för er som inte vet vad det är så kan ni scrolla vidare......

Jag, Tommy, Kevin och en viss Bojan satt och åt pasta, efter det var det någon fotboll på TV innan det äntligen var dags för match, då menar jag MATCH. Vi spelade 2 mot 2 och det var Bojan och Kevin mot mig och Tommy, de vann i början men vi kämpade oss tillbaka och det var som väntat mycket psykningar och gliringar fram och tillbaka.

Kvällen hade nu nästan övergått till natt och vi spelade på, det vi inte tänkte så mycket på var vår ljudnivå som var aningen för högt antar jag och runt midnatt hörs knackningar på ytterdörren. Grannen står utanför och är, ja vad ska vi säga: Tok-lack.

Han berättar att han och hans flickvän inte kan sova för att vi skriker varje gång det blir mål och ber oss för guds skull hålla käften. När jag står och beklagar min (Bojans) dumhet så står min granne(namn okänt) och kikar in och ser dessa lirare, han tycks känna igen dem men tror nog han sett fel. Efter att ha lyssnat på mina ursäkter fortsätter han att detta inte var första gången osv. Varpå Bojan visar sin sylvassa tunga genom att kläcka ur sig:

-Säg som det ,är du vill komma in och spela med oss  istället för att ligga med tjejen där uppe........

Varpå jag skäms som en........djurgårdare och än en gång ber om ursäkt!

Kvällen avslutades ganska snabbt för denna gång!

Har skickat SMS till Kevin nyss om att han får skriva lite här och berätta vad som händer efter träningen, så vi får väl invänta och se vad som sker.

Bloggen har en stadig stigande kurva vad gäller unika besökare vilket är kul. Hoppas ni uppskattar det!

Pelle Jutehammar klagar alltid på att jag stavar illa och glömmer både det ena och andra, han har helt rätt min vän Pelle, men jag hävdar att visst är det viktigt att skriva rätt men budskapet är viktigast, så var nu lite på min sida i detta fall!

DYSLEKTIKER HAR ALLTID KLU.

Nä nu ska jag ta och lyssna på hockey!

En annan grej jag ska försöka med är att ringa Rikard Norling och kolla läget med honom, han skrev ett fint SMS till mig som jag vill behålla för mig själv, men fint var det och en vän är alltid en vän oavsett vad som korsar ens väg!

Lev väl !

Cee



Kommentarer
Postat av: Jenny

Säga vad man vill men <3 säger allt!

2009-01-22 @ 00:30:01
Postat av: Cee

3 säger allt???

2009-01-22 @ 07:31:22
Postat av: Marie

Cee.. det betyder hjärta :-) Fick lära mig detta av dottern i veckan, för jag hade typ samma fråga. Detta bevisar att vi är gamla.. ha ha.



Norling är en fantastisk person och kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

2009-01-22 @ 12:04:56
Postat av: Jenny

Såklart betyder det hjärta :D annars kan man köra på varianten (L) men vet inte om ngn skulle förstå det heller?? men anyhow - kärlek var ordet som jag menade i slutändan iallafall!

2009-01-22 @ 19:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0