Lite om allt



Tjenare!

Jag var och kollade på damernas träning på Skytteholm ikväll. Trots snö och kyla kunde jag ändå skönja ett starkt och högst motiverat AIK. Det var mycket snack på plan och ett förvånasvärt högt tempo för att vara en träning i januari. Jag är ganska säker på att  damerna hamnar på en bättre tabellplacering 2009 än vad fjolåret bjöd oss på. Bara att vi har 6 stycken svenska landslagsspelare i truppen (3 dam och 3 junior) säger ju en hel del.
 
En redan stark trupp har förstärkts ytterligare inför den här säsongen. AIK anno 2009 bjuder på en intressant mix av rutinerade spelare med landslags- och Women´s cup meriter, så som Anne Mäkinen, Laura Kalmari och Emma Lindqvist samt även en ny ung generation med Lollo Fors, Emma Lundh och Linda Sembrandt i spetsen.  

Jag rekomenderar er verkligen att ta er ner till Skyttan under säsongen för att stötta en del av AIK-familjen. Det förtjänar dem.



Intervjuer med Bång, Engblom, Hedenström, Ryno och Melin efter AIK-Bofors är uppe på AIK media. Samt 3 intervjuer från dagens träning med Jildefalk och AIK:s 2 nya målvakter.  Klicka in er och kolla!

Lukas Arndt


Ps. Notera gärna Charlees inledande fråga i intervjun med Bång, typiskt honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0