Patera golvad..


Ja kära läsare, då var det dags för mig att ta en välbehövlig resa bort från detta klimat  till Asien och Thailand, sällskap finns det gott om med och det skall bli oerhört skönt, nu när ni mår fysiskt kasst av höra mig ”glida” iväg bort vill jag informera om vad som sker närmast samt berätta en liten historia i sedvanlig ordning, om det nu finns någon som gillar dem!

 

Först framtiden:

 

Jag och Tommy lämnar Europa och är borta hela februari, det sätter oss i media gänget i lite personalkris då vi är 3 stycken  som arbetar med lagen runt AIK, därför har jag tillsammans med Sophie beslutat att vi bevakar träningsmatcherna med intervjuer som vanligt, FanTV kommer hjälpa Lukas och oss med det jobbet.

 

Radio undrar ni?

-Tyvärr kommer vi inte sända dem i klassiska Webbradion och anledningen är enkel, det kostar pengar att köpa tillbaka den tjänsten till vår spelare, då alla avdelningar inom AIK sparar in pengar känner vi inte det befogat att lägga ut en massa pengar på en tjänst vi endast har nytta av en månad.

 

TV matcher skall ni dock få, det är 2 stycken det handlar om och i nuläget vet jag att AIK förhandlar om dessa matcher. Sophie återkommer i denna blogg är jag säker på.

Vi söker faktiskt fler personer som vill hjälpa oss i vårt arbete, så känner du att du verkligen vill vara en del av AIK familjen och tror att du kan passa in i ”vårt” lag så skicka mig ett mail.

 

Under tiden jag är borta är Lukas ansvarig för bloggen.

Han kommer ensam, alltså HELT ENSAM bevaka herr och dam laget samt även hockey. Så ha överseende med oss. Skyll allt på mig.

 

Så till dagens historia:

 

Snackade med Stefan Mellerborg som för övrigt är en otrolig tillgång för AIK och förtjänar mer cred än det han får, så ser ni honom så gå fram och ge honom en klapp på axeln, jo åter till historien:

 

Mellerborg är polare med Pavel Patera, kommer ni ihåg honom?,  den tjeckiske mannen som gav ”hockeyfrillan” ett ansikte, denne hjälte spelade faktiskt i AIK och då tillsammans med Blue Line(Vejvoda,Prochazka) de var så överlägsna alla andra under den tiden, jag kan fortfarande komma ihåg hur deras femma äntrade isen och direkt var det fullt kaos i motståndarnas zon i typ 1 minut innan de bytte, när Vejvoda skadade sig så fick faktiskt David Engblom ta hans plats och det enda Pavel och Martin sa till honom var att hålla sig framför mål och hålla klubban på isen så skuille nog saker ordna sig, sa de till honom……

 

Mellerborg (Conan O´brian kopia) var av någon anledning i Tjeckien (gissar på öl eller..ehhh ÖL var det) och passade på att hälsa på Pavel och hans familj, naturligtvis skulle Conan sova över  i familjens 3:a och vart hamnade då Conan??  1. Barnrummet  X. Vardagsrummet 2. I Pavels och hans frus sovrum.

 

Svaret är så klart i deras dubbelsäng medans hans fru sov på en tunn madrass och NHL stjärnan och den förre AIK idolen sov så klart på golvet i 3 hela dagar. Snacka om gästfrihet.

 

Så Conan golvade Pavel helt enkelt.

 

Jag ska skriva lite från Thailand så klart, men frågan om hur intresserade ni är av stekt ris och snorkel safaris (?)

 

Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till  min kollega och vän Pelle Jutehammar som lämnar AIK efter att ha startat AIK Webbradio en gång i tiden och varit med ända fram till idag! Han gör nu de sista dagarna som redaktör för AIK Media och jag vill med er hjälp rikta stort tack och farväl till en sann AIK broder.  Det finns inte ord för hur tacksam jag är för att du gav mig chansen att arbeta tillsammans med dig, framtiden är din broder!

 

Tack.

 

//Cee


Kommentarer
Postat av: Tommy Saari

Önskar dig och Siri all lycka. hoppas vi ses på Råsunda under 2009 och kan skratta och skrika ihop. Sköt om dig Pelle och ta väl hand om dig.

2009-01-28 @ 22:42:15
URL: http://aikmedia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pelle är en grym AIK:are, få har lagt ner tid som han. Stort tack från alla svartgula och lycka till i framtiden!

2009-01-28 @ 22:44:25
Postat av: Gambleputti

Tack för allt Pelle, du ska ha stort credd för det du gjort.

2009-01-28 @ 22:52:12
URL: http://www.godisgris.se
Postat av: Lukas Arndt

Vill önska dig all lycka till Pelle och är oerhört tacksam för att du hjälpt mig och gett mig chansen att göra det jag älskar! Hör av mig framöver!

2009-01-28 @ 23:17:38
Postat av: Danne J

Stort tack Pelle för ditt grymma jobb för och med AIK!

2009-01-28 @ 23:29:14
Postat av: Johan Nilsson

Pelle!



Tack för stöd, support o vänskap under vår korta tid som kollegor. Kör hårt och kom ihåg, vi har alltid Blaze of Glory.

Postat av: Marcus

Hej.

Du som har bäst koll av alla på vad som är på gång kanske kan hjälpa mig. Har ställt frågan på GF utan svar men jag undrar om det är nån avslutningsintervju med Rikard Norling på gång. Hade varit kul att höra hans tankar om de fyra åren då AIK kom på fötter igen efter allt strul.

Jag förstår att det är känsligt med tanke på hur hans tid avslutades men jag tycker ändå att Rikard borde få credd för vad han gjort för AIK och en chans att tala till alla som aldrig fick chansen att tack honom på det sätt som skulle vara värdigt.

/ Marcus Bencker Borås

2009-01-29 @ 17:27:11
Postat av: Frågosven

Vem är Tommy?

2009-02-01 @ 11:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0