Nyförvärv till kvalserien?



Satt och funderade gällande stundande kvalserie och efter ett samtal med en viss Mats Hedenström så är sportchefens uppgift att hålla ögonen öppna efter tilltänkta nyförvärv för klubben.

Frågan man då kan ställa sig är, behöver vi några nyförvärv för att kklara ett avancemang eller är kollektivet såpass bra att det löser sig ändå?

Vem skulle passa in? Vad behöver vi? Vem passar inte in? Varför skall vi värva om vi skall värva?

Frågorna är många och det hade varit intressant med lite synpunkter från dig som vi kan diskutera, kom med ett förslag eller två.


/Tommy Saari

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jag är tveksam om vi behöver ett nyförvärv. Det är nog andra faktorer, så som uppbackning från publik och lagets härliga kämparglöd, som skall fälla avgörandet.



Gråhns eller Videll från SSK känns spontant som spelare svåra att få över men intressanta med hänsyn till kompetens och förflutet.



Risken, som jag ser det, i att ta in en "stjärna" är att det kan förstöra lagdynamiken i någon grad. Det är vad jag inbilar mig i alla fall.



Så jag skulle köra på det som redan finns.

2009-01-27 @ 12:53:47
Postat av: Alfred

Det ska inte nyförvärvas någonstans.

Ta in en spelare för massa extra onödiga pengar som ska spela in sig i ett redan mycket bra lag kommer inte gå redan till Kvalserien.



Kedjorna är bra som dom är och jag tror att vi klarar kvalserien bättre utan ett nyförvärv.

2009-01-27 @ 13:58:56
Postat av: Henrik

Tja, svaret finn på AIK.se i denna stund. Tydligen var det rätt att värva en utländsk spelare.



Av det jag sett i småfilmer på Youtube har han i alla fall ett jäkla skott, kan ju vara bra om det blir läge för backskott i power play i alla fall...

2009-01-27 @ 16:22:37
Postat av: Johan

Mycket står på spel i kvalserien och jag blev något förvånad när man tar in en ny back. Aldrig fel med spetskompetens och det har saknats en "rightare" men jag anser att det är på forwardssidan som det verkligen skulle behövas ett nyförvärv. Vi har ett stort antal forwards som gör ett bra dagsverke varje kväll men det som saknas är en riktig måltjuv. En som inte behöver vara så framträdande i övrigt men som sätter chanserna och är en "killer" framför mål. Finns en del intressanta spelare i lag vars säsong snart är slut.

2009-01-28 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0