Malmö i konkurs, glädjas eller sörja?




Malmö Hockey är en klubb i kris som nog alla har sett, frågan är om man kan glädjas åt detta eller sörja?
Vad skulle fotbollsgrabbarna säga om Djurgården eller om Hammarby skulle gå i konkurs?
Personligen tycker jag det är jävligt synd, det är alltid heta matcher mot Malmö och vad vore en serie utan motstånd och rivalitet? Vilka älskar inte derbyn mot Brajen och Djurgården? Passionen, stämningen, sången på läktaren och den underbara känslan när ens eget lag vinner prestigematcherna?

Jag samtalade lite med Mats Hedenström för någon vecka sedan och visst kan man som många glädjas att det går mindre bra för Malmö rent sportsligt  men att laget skall gå i konkurs är det ingen som vill, inte ens Mats.

Frågan är då var felet ligger? Det måste ju finnas en ledning i klubben som är total inkompetent, Percy har offrat (?) 107 miljoner i kluben och nu går dom i konkurs. Jag förstår honom i frågan när han säger nej till mer pengar in klubben, det måste finnas fler eldsjälar i klubben som ger tillbaka lite som spelare som våran egen Dick Tärnström. Dicken är ett exempel som antagligen får andra klubbar att bli  gröna av avundsjuka, enligt rykten finns det fler som honom. Det är sådant som gör en spelare till en legend i klubben. Ett ennat exempel är Marcus Allbäck i Göteborgsklubben Örgryte.


Jag ser hellre matcher på hovet mellan AIK och Malmö än matcher som AIK och Mariestad, tror dom flesta håller med mig där.

Jag är en av dom som hoppas att Malmös styrelse tar sitt ansvar och avstår sina löner för att rädda klubben så den överlever sedan får dom gärna missa kvalserien, det gör mig inget.

Hur ser ni på det hela??


/Tommy Saari

Kommentarer
Postat av: Niklas

Malmö har inte varit malmö sedan dom blev redhawks.. så låt det gå åt helvete för dom. Låt folk förstå att NHLinfluenserna förstör mer än räddar. Ett praktexempel på att pengar inte är allt. Att ett skrytbygge till arena förstör.

2009-02-02 @ 19:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0