Äntligen


Jag hade precis satt mig vid datorn och tryckt på  tangenten "J" för att skriva om årets första träningsmatch, men efter några knappktryckningar så fann jag mig själv (som vanligt) framför facebookrutan. Jag upptäckte att Kviborg hade skickat sitt blogginlägg till mig, och det var bara att konstatera: hans tankar kring lördagsmatchen var identiska med mina. Kyla, kaffe, långkalsonger och en ofrånkomlig känsla av att någon kommer bli söndersparkad där ute.


Fast trots kylan och ängsligheten så bidrar 90 minuter på ett halvsnöigt platsgräs med något annat, svaren på alla frågor som simmat runt i tankarna sedan den 2a november börjar sakta men säkert uppdagas. Frågor som "hur blir Özkans 2009?", "kommer Özkan vara skadefri?" och sist men inte minst "hur bra kommer Gabriel Özkan vara den här säsongen?" kanske blir besvarade. Svaren kommer förmodligen inte vara uppenbara, än så länge ser jag bara in i kristallkulan med ett öga, men jag får lov att öppna båda när AIK tågar in på ett kokade Råsunda den 4e april.


Så glöm nu för guds skull inte att klä på er ordentligt, koka kaffet och bege er till skyttan för att se AIK möta...eeh vem bryr sig? Kl 14.00 är det i alla fall avspark och om ni inte kan vara där så är det bara Aftonbladet TV som gäller, jag och Kviborg står för underhållningen ifrån kommentatorsbåset.

3 dagar kvar till Skytteholm
59 dagar kvar till Råsunda

(På söndagen spelar även damerna sin första träningsmatch, 11.00 är tiden och Skytteholm C är platsen)



Jag ska verkligen försöka att ta mig ner till Skytteholm för att göra några intervjuer innan lördagen, men tyvärr så begränsar skolan dessa möjligheter rätt rejält (det är inte ofta jag är ledig kl 11.00 en vardag). Samma sak gäller intervjuer med damlaget inför deras träningsmatch.

Vi syns
Lukas

Kommentarer
Postat av: Macross

Aftonbladet TV? Sänder dem matchen eller vad händer? Jag bor i småland så lite svårt för mig att ta mig upp. Men jag vill jätte gärna se matchen så sänder dem den live så vill jag ha en länk, genast! :P

2009-02-05 @ 00:18:52
Postat av: Lukas Arndt

Exakt information om detta kommer upp inom kort. Då ska ni få reda på tider och var ni ska kolla osv..men meningen är att matchen ska sändas via aftonbladet TV.

2009-02-05 @ 10:36:44
Postat av: Palm

Fan va härligt:)

2009-02-05 @ 11:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0