The office report....



Lägesrapport från Kontoret

Idag kom man åter till kontoret efter gårdagens trista avsked till AIK Hockey, de har gjort en mycket bra säsong och visst hade man förhoppningar om att vi kanske kunde störa de stora redan under detta år som ändå är ett slags läroår för grabbarna men verkligheten var att det saknas en del fram till det lilla extra.
Jag hoppas hockey gänget kan satsa vidare för jag tror att många nu funnit glädjen i att gå till hovet på vintern, jag hoppas en hel del på att spelartruppen förstärks, inte alls på många positioner men en del och jag ska snart delge er min önskelista så får de som verkligen kan hockey berätta för mig vad ni tycker.
Cee inköpslista:
Pär Albrandt- Västerås
Niklas Hävelid-NHL
Bröderna Ahlström- Huddinge

Mina favoriter under denna säsong:
Tärna- Vilken kille alltså
Bång- Du har gett mig mycket pengar med de bets jag hade med Tommy, TACK!(Tommy, jag vill ha mina 180 KR)
Sandberg-Vilken energi och teknik, dessutom hjärta, WOW!
Jungbeck- Du börjar ta för dig mer nu och fan jag gillar det.

Glöm nu inte för guds skull att mina kunskaper inom hockey är hyffsat begränsade...

Morgon möte imorse som det är varje tisdag, idag fick som vanligt alla berätta om sina avdelningar och tankar kring söndagen. Mestadels positivt utom då kanske hemsidan www.aikfotboll.se som ligger nere igen, suck alltså!
Tomi Maanoja kom förbi kontoret och slog sig ner i den ena vita fåtöljen, han ser piggare ut nu och var klart bättre i foten, vi pratade lite om hur han mår och hur tankarna går, kan väl avslöja att det verkar positivt förutom det självklara att han missar U-21 EM och Allsvenskan då…….men han tar nya tag och kommer komma starkare ur det här!

Dessförinnan var sportchefen Wesström här och jag uppmanade honom att skriva lite här på Blackbeat vilket han skulle göra!

Vi slår besöksrekord varje dag på Blackbeat nu och det är glädjande, med det kommer också krav från er på layout och val av musik. Helt rätt tycker jag!
Layout: Jobbar vi på som vanligt, det kommer ska ni se.
Musik: Jag är ansvarig för AIK Media så jag väljer den, kan inte glädja alla men fine något måste jag ju kunna utnyttja inom mina gränser som ansvarig, eller??

Träffade Robin Fomin igår, eller jag träffar honom på varje hockey match och vi hälsar på varandra genom den nu världsberömda nicken med huvudet till varandra men igår ska ni veta bröt jag mönstret och sträckte fram näven. Ni som inte vet vem det är så kan jag berätta att det var mannen som kommenterade de klassiska matcherna i webbradion en gång i tiden via en kass telefonlina länkad via en studio här i Solna.
Jag/vi pratade om hockey och hösten och möjligheten att han kanske ville köra för AIK Media och ta hand om hockeyn för att öka bevakningen samt få en kille som KAN hockey mer än en musikgalen(dålig smak?)  hockey-tönt som jag!

Han var intresserad!

AIK Fotbolls hemsida ligger nere så all info från AIK kommer komma upp på Blackbeat, det vet ni sen igår. Sedan blir man ju lite förundrad över att människor fortsätter gnälla över hur kass den är och har varit och att de skulle minsann kunna göra det för en 20:a själva. Men kom hit och hjälp då istället för att gnälla bara säger jag, anledningen att vi fixar en ny hemsida är ju faktiskt just det att den nuvarande är genomkass och suger hårt det vet jag varje fall. Som jag skrev tidigare för någon månad sedan, om en lagkamrat ligger ner så står man ju inte bredvid och pekar på kroppen och säger: Där ligger du hjälplös!
Nej man sträcker fram näven och hjälper brodern upp. Just den mentaliteten måste vi få till varandra och gentemot varandra. Gnälla och spy galla kan andra 08-klubbar syssla med tycker jag!

Men du rå…………?

Segern i söndags var viktigt ur många aspekter, grabbarna fick en bra start och stor-publiken kommer komma tillbaka tills oss, artisterna bjöd upp till en vacker show och rätt man fick avgöra. Premiär match i all ära men det var länge sedan det såg ut på plan som det faktiskt gjorde, inte perfekt alls på något vis men inte heller ångest och ängsligt som det kunde vara långa stunder förra året.
Perfekt för AIK att åka ner till Kalmar nu………

Sussi och Tony hälsar att 9067 st årskort är sålda hittils.


Ska dra hemåt nu och ha en lugn kväll bara…

Vi ses imorgon!
Xau Cee

Kommentarer
Postat av: Anonym

Na aik är ju inte de bästa precis...

2009-04-07 @ 15:02:40
URL: http://forbiiddenfruit.blogg.se/
Postat av: sara

nej den här bloggen gillade jag inte! jag som är en ifk:are från Göteborg kommer inte hit igen. Men vi ses väl på en match eller två i vår/sommar...ha det;)

2009-04-07 @ 15:05:02
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: Erik

hahahahhah, tror du någon av Ahlström x2 och Arlbrandt vill till AIK?!! Vilket skämt.

2009-04-07 @ 15:08:46
Postat av: Anonym

Väl rutet Charleee!!!

Om folk visste vem eller vad som låg bakom den gamla skit sidan skulle dom inte klaga så mkt

2009-04-07 @ 16:02:44
Postat av: Rebecca

hehe nice blogg, AIK :D!

2009-04-07 @ 18:34:09
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Tommy Saari

Väl rutet låter som en av bröderna Schulman

2009-04-07 @ 18:56:41
Postat av: Jenny

Såg att Blackbeat ligger på plats nr. 16 över de mest besökta bloggarna under blogg.se - Alltid något!

2009-04-08 @ 00:59:58
Postat av: Svirre

Uppdateringsfrekvensen är god här, men särskrivningarna kan vi väl ta och förkasta? Det är icke värdigt AIK!

2009-04-08 @ 10:27:35
Postat av: Bästa plats

"Sedan blir man ju lite förundrad över att människor fortsätter gnälla över hur kass den är och har varit och att de skulle minsann kunna göra det för en 20:a själva. Men kom hit och hjälp då istället för att gnälla bara säger jag (...)"



Är du allvarlig?



Har AIK Fotboll, som är för fina för att ligga på samma adr. som resten av den svart-gula gemenskapen, någonsin öppet annonserat om att de vill ha hjälp med sin hemsida?



Till sist så ger jag dig ett tips, i all välmening:

http://www.skrivihop.nu/

Att inte pyssla med särskrivning borde vara något sorts minimum för att få publicera sina alster på stolta AIK:s officiella hemsida.

2009-04-08 @ 16:35:56
Postat av: Micka

Här halkar man in på en sida som verkar handla om fotboll och lite mer fotboll, men oj! killen ser ju mer än trevlig ut så varför inte skriva ett inlägg och göra ett försök till att få över dig på ÖIS sida :P Ha det gött!

2009-04-08 @ 18:04:23
URL: http://mickaskrypin.blogg.se/
Postat av: Cee

Ber om ursäkt för särskrivningar och stavfel, men som jag tidigare nämnt handlar denna blogg inte om det utan om information och tankar från oss i AIK.

Jag har på förhand givit er en ursäkt för mina svaga kunskaper inom bloggandet och istället hoppats på att ni finner mer positivt i att det faktiskt kommer information inne i från AIK.



Cee

2009-04-09 @ 10:57:56
URL: http://aikmedia.blogg.se/
Postat av: Micka

Äh jag gjorde väl ett försök till att vara lite skämtsam :P Men du var en söt filur, det var väl det jag ville komma fram till.. vem är du föressten? ;)

2009-04-10 @ 11:08:20
URL: http://mickaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0